Wamp op server 2003 niet bereikbaar extern

Status
Niet open voor verdere reacties.

creative

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2006
Hallo mede forummers.

Ik had op mijn server 2003 Altijd wamp draaien. Sinds dat ik mijn server 2003 heb ge reinstaleerd kan geen mens meer op mijn cursus systeem komen.. om te beginnen.

Server > Sitecom Router (welke weet ik niet) > Livebox. ik heb alle nodige poorten open.
server lokaal IP : 192.168.0.101
Router lokaal IP 192.168.0.1
Livebox lokaal IP 192.168.1.1

Wie weet hoe ik mijn server nu weer online krijg ?

Heb je erop gelet dat je 2x moet portforwarden:
1x op de Livebox naar het WAN-adres van de Sitecom (=ergens in de reeks 192.168.1.2 t/m 192.168.1.254)
1x op de Sitecom naar het LAN-adres van je server (dus naar 192.168.0.101 vlgs. jouw gegeven informatie).

Daarnaast natuurlijk ook nakijken of de firewall op de server de reden is waarom het niet werkt. Schakel die tijdelijk even uit totdat je zeker weet dat men erbij kan komen, daarna ervoor zorgen dat het WAMP serverproces een poort mag openhouden op de server.

Succes,

Tijs.

In de Livebox :
Firewall

Geopende poorten

Selecteer Naam Geactiveerd Protocol Van poort Tot poort Lokaal IP-adres Naam interface
Webserver Ja TCP 80 80 192.168.1.10 mer0
FTP Ja TCP 21 21 192.168.1.10 mer0

Sitecom:
Huidige Port Forwarding tabel:
NO. Lokaal IP Type Poort bereik Commentaar Selecteren
1 192.168.0.101 BOTH 80 Webserver
2 192.168.0.101 BOTH 21 FTP

Zo moet het dan goed zijn ?

van ftp weet ik het niet, maar voor http zou het zo goed moeten staan.
zet tijdelijk de firewall van de server uit gedurende de tijd dat je wilt testen.

Tijs.

hoe moet dat.. ik open Windows beveiligingscentrum en hij zegt dat het door een ander bestand word gebruikt Ipnat.sys

Heb je ook nog Routing and Remote Access service draaien?? In jouw setup lijk je die niet nodig te hebben.
Kijk even alle services na: Start -> Uitvoeren -> services.msc
Indien beschikbaar en geactiveerd: Stop de bovengenoemde RRAS service.
Stop ook de Windows Firewall/Internet-verbinding delen (ICS) service.

Succes,

Tijs.

Ook nakijken of je iis gebruikt nu en op welke poort. Gegeven een eerdere vraag van je:
He Forummers.

ik heb net wamp server geinstaleerd. maar net kwam ik er achter dat op poort 80. de iis van windows draait.

Natuurlijk ging je vraag over toegang van buitenaf, maar natuurlijk moet je dan eerst ervoor zorgen dat je 'binnen' de WAMP server kunt bereiken.

Tijs.

Binnen doet het netwerk het wel want de IIS is uitgeschakeld:thumb:

Als je even terugmeldt wat je daaromtrent nu precies al gedaan hebt (afgezien van portforwarding, want dat heb je al vermeld)? Tips genoeg gehad, lijkt mij zo.

Tijs.

1 windows geinstaleerd.
2 Wamp geinstaleerd.
3.Wamp configureerd.
4.iis uitgeschakeld
5.Poorten van router forward
6. testen > Goed
7.livebox forwart
8. Testen > geen verbinding vanaf mijn externe IP natuurlijk

dat is wat ik heb gedaan.. Meer details ?

Laatst bewerkt:
Heb je ook nog Routing and Remote Access service draaien?? In jouw setup lijk je die niet nodig te hebben.
Kijk even alle services na: Start -> Uitvoeren -> services.msc
Indien beschikbaar en geactiveerd: Stop de bovengenoemde RRAS service.
Stop ook de Windows Firewall/Internet-verbinding delen (ICS) service.

Succes,

Tijs.

Hier meld je niets over... Overheen gelezen misschien?

Tijs.

Ok, nu natuurlijk de vraag:
1. Had je die portforwarding op dezelfde manier staan voordat je w2003 opnieuw geïnstalleerd had (even afgezien van evt. gewijzigde ip-adressen)?
2. En wat kun je je nog herinneren van de setup van WAMP en W2003 vóórdat je het geherinstalleerd hebt? (Want het heeft gewerkt vóór de herinstallatie, meldde je).
3. Daarnaast de vraag of WAMP inderdaad op poort 80 luistert; als dat niet het geval is, dan is je huidige portforwarding zeker niet goed, want die gaat uit van poort 80 (je had het in eerdere postings van vóór de herinstallatie over poort 8080).
4. Ook kan het zijn dat een van de 2 routers poort 80 'blokkeert' voor beheer (zeg maar de 'website' waar je de router-instellingen kunt doen). Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurt als je WAMP op poort 8080 laat luisteren, en portforwarding (2x) doet van poort 8080.

Tijs.

Ok, nu natuurlijk de vraag:
1. Had je die portforwarding op dezelfde manier staan voordat je w2003 opnieuw geïnstalleerd had (even afgezien van evt. gewijzigde ip-adressen)?
2. En wat kun je je nog herinneren van de setup van WAMP en W2003 vóórdat je het geherinstalleerd hebt? (Want het heeft gewerkt vóór de herinstallatie, meldde je).
3. Daarnaast de vraag of WAMP inderdaad op poort 80 luistert; als dat niet het geval is, dan is je huidige portforwarding zeker niet goed, want die gaat uit van poort 80 (je had het in eerdere postings van vóór de herinstallatie over poort 8080).
4. Ook kan het zijn dat een van de 2 routers poort 80 'blokkeert' voor beheer (zeg maar de 'website' waar je de router-instellingen kunt doen). Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurt als je WAMP op poort 8080 laat luisteren, en portforwarding (2x) doet van poort 8080.

Tijs.

1. ja
2. nee niet echt nee
3. het is nu veranderd naar aleen 80 http poort
4. kan het proberen... zou jij dan willen testen ? kan ik hier wel mijn ip plaatsen ?

ip-adres plaatsen zou misschien niet zo slim zijn. Kun je niet iemand bellen buiten jouw huis die het even test voor je?

Tijs.

Geachte helpmijers:P

Het probleem is opgelost. het probleem was dat ik een poort in een hoogere range moest nemen. ik heb nu poort 20999 voor mij zelf en dan doet hij het wel. het probleem is:
De Livebox. die houd alle verbindingen tegen vanaf een bestaande poort (erg raar).
Ik heb nu een vriend gebeld die wou testen en die zij als je nou een poort neemt in de range 20000 moet hij het wel gewoon doen. en... Hij doet het :D

IEDEREEN BEDANKT VOOR JULLIE HULP !:thumb::thumb:

Fijn dat het opgelost is! :D

Nog even op "Vraag is opgelost" klikken in het vakje "Status van de vraag" aub. Dat kun je vinden rechts onderaan deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan