WAMP Server wilt niet meer online

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remi321

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Mjeh, laatst m'n pc met de Factory Image leeg gehaald en herinstalleerd, en sindsdien krijg ik mijn wampserver maar niet online. Geen idee waarom, want WAMP zelf ondervind geen problemen, en de localhost werkt. Maar extern wil het niet komen.
Voordat ik mijn pc herinstalleerde wist ik wel al dat ik poort 80 in 70 moest veranderen, aangezien er iets was dat duidelijk poort 80 blokkeert. Geen idee wat, maar poort 70 werkte dus deed ik het daarmee.
Nu gebruik ik gewoon weer poort 70, en heb zelfs al de router naar fabrieksinstellingen gezet (en toen weer poort 70 TCP geforwarded)
Maar wat ik ook doe, ik krijg mijn site extern maar niet online. Wat moet ik doen?

Ik gebruik WAMPServer Version 2.0 op Windows Vista Home Premium. (UAC is uit)
Virusscanner is Kaspersky 9.0.0.736, en de router is nog van de provider "Orange", een Livebox dus. Ik ben gewoon met een LAN Kabel erop aangesloten.

Laatst bewerkt:
a. Wat is "Mjeh"? Toch geen popie-jopie manier van aanspreken, hoop ik? [Respect voor de helpmij-lezer lijkt me toch wel het minste dat je moet tonen als je ook nog hulp hoopt te krijgen, nietwaar?]
b. Welke Kaspersky is het? Als het Kaspersky Internet Security is, dan zou het me niet verbazen dat de firewall component daarin verantwoordelijk is voor je probleem. Schakel die dan (tijdelijk) eens helemaal uit.
c. De firewall component van Vista is erg uitgebreid. Kijk (ook als je de Kaspersky firewall hebt uitgeschakeld) even na of de Vista firewall actief is. Schakel die dan (ook) tijdelijk uit.
d. Kijk na of je portforwarding wel naar het juiste interne ip-adres verwijst (oftewel: Vergelijk het ip-adres van je 'server' met wat je in de portforwarding hebt ingesteld).
e. Kijk ook na of in de Livebox een firewall component aanwezig is, en indien ja, schakel die dan (ook) tijdelijk uit.

Tijs.

De windows firewall was het probleem, maar loop ik veel risico als ik de Firewall uit laat? Of doet Kaspersky wel genoeg? (Heb btw niet de Internet Security maar de normale Anyi-Virus)
EDIT: NVM, heb al een uitzondering aan de firewall toegevoegd. Bedankt!

Laatst bewerkt:
Prima opgelost. :)

Graag nu nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.

Ohja, dat was ik vergeten. Ben dat namelijk niet gewend van andere fora :P Maar misschien dat het een idee is om die links wat groter te maken? Dan zien mensen ze ook sneller.

Ohja, dat was ik vergeten. Ben dat namelijk niet gewend van andere fora :P Maar misschien dat het een idee is om die links wat groter te maken? Dan zien mensen ze ook sneller.

Ik snap het wel, maar vergeet niet dat dat vakje alleen door de starter van vraag gebruikt kan worden terwijl het ook bij lezers/reageerder in beeld verschijnt die er dus niets mee kunnen. Tel daarbij op dat in de handleiding van dit forum staat hoe vragen afgemeld moeten worden: "Is je vraag opgelost, dan wordt het op Helpmij gewaardeerd dat je de vraag ook deze status toekent. Dit kun je doen door op Vraag is opgelost te klikken, rechts onder in beeld. Op die manier weten andere mensen ook dat je geen hulp meer nodig hebt. Achter je vraag komt dan een groen vinkje te staan."
Ik vind het dus groot genoeg, maar smaken mogen verschillen. :)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan