wamp server

Status
Niet open voor verdere reacties.

dreamweaverfan

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2010
Ze zeggen dat je met de open source wamp server goed met php en mysql kun leren werken
maar met dreamweaver kan je ook met php werken
hoe kan dat, kan iemand me dat uitleggen ?

Graag advies

Je hebt het over twee totaal verschillende zaken. Met Dreamweaver kun je inderdaad php code schrijven, of het daarvoor het meest geschikte stuk software is weet ik niet maar dat terzijde. WAMP is een pakket voor windows waar Apache (serversoftware) MySql (database software) en PHP in zit. Als je WAMP geïnstalleerd hebt op je PC kun je daarmee, bijvoorbeeld, je in php geschreven site op je eigen PC uittesten, je hoeft hem dan niet meer iedere keer naar je hoster te uploaden.

let er wel op dat je met wamp server bijvoorbeeld geen skype kan gebruiken.

alternatief:

USB-WEBSERVER en dit is de link

1. Maak een .php bestand aan
  2. kopieer het in de map root
  3. start usb webserver
  4. klik het bestand aan
  5. ENJOY

MvG,

L0ngest

als ik het goed begrijp

kun je gewoon met dreamweaver je php's schrijven, en met wamp bekijken ?

Ja, een browser kan immers php code niet lezen, dat moet eerst door de PHP software gehaald worden om er html van te maken.

je kunt met dreamwaver, notepad++ (gratis), kladblok (gratis, op je pc staat het al), en nog 10498484 andere programma's schrijven. ik raad voor de opensource NotePad++ aan. hier is een Download Link.

STAP 2

- download USBWEBSERVER
- zet de map in mijn documenten, of op je bureaublad. pak alles netjes uit ;)

STAP 3

Je bent dan php aan het scripten. Tutorials staan op google.
sla het bestand op als .PHP
waar sta je het op?

- Ga usbwebserver in. zoek de map root!
sla in de ROOT(!) map je document op. je .php. uiteraard kan dat ook html zijn.

klik dan op usbwebserver.exe

wacht even tot 20 seconde ;):eek: want.. hij start even wat services. klik dan op localhost. je browser start en dan klik je je bestand aan. je php bestand.

:thumb::thumb::thumb::thumb: ENJOYYYY

MvG, l0ngest

P.S. vraag opgelost? klik even vraag is opgelost aan bovenin het scherm. in de blauwe balk, van je eerste vraag :thumb::cool:

Voor de duidelijke reactie

je hoeft de bestanden niet perse een php extensie te geven Wamp zal .html bestanden die php code bevat ook gewoon uitvoeren, net zoals de meeste webservers

dit vereist wel een kleine aanpassing!

Laatst bewerkt:
Das inderdaad geen standaard instelling, maar je kunt em uit laten voeren wat je wilt.

Wat bijvoorbeeld soms ook handig is om .jpg ook te runnen als PHP zodat je plaatjes met PHP kunt genereren zonder dat bepaalde andere websites (zoals veel forums bijv) gaan lopen miepen dat de extensie niet .jpg is.

let er wel op dat je met wamp server bijvoorbeeld geen skype kan gebruiken.

alternatief:

USB-WEBSERVER en dit is de link

1. Maak een .php bestand aan
  2. kopieer het in de map root
  3. start usb webserver
  4. klik het bestand aan
  5. ENJOY

MvG,

L0ngest

Wamp en Skype zijn zeker naast elkaar te gebruiken. De enige reden dat het niet gaat is dat Skype perse poort 80 wil gebruiken, maar in Skype is er een vinkje ([Extra]-> [Instellingen...] -> [Geavanceerd] -> [Verbinding]) en dat heet "Gebruik poort 80 en 443 als alternatief voor inkomende verbinding". Als je deze uitzet is het probleem, na een herstart van Skype, opgelost!

volgens mij staat hierboven vraag is opgelost;)
en ik zeg het alleen maar voor de duidelijkheid. dan ka nje toch beter usb webserver gebruiken kost veel minder tijd, en hoeft minder te snappen -,-

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan