wan en lan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jheroen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2001
mensen
situatie:
modem>linksys wrt54g>draadloos netwerk
modem etc beneden
pc's op zolder allemaal draadloos
twee pc's wil ik ivm overdracht van grote bestanden behalve via wan óók via lan met elkaar verbinden, dus puur om lokaal bestanden over te zetten via de kabel ipv via de draadloze router
hoe ga ik dit doen?
allemaal xp pro
bedankt alvast!

Door het delen van mappen kan je bestanden uitwisselen tussen computers. Dit kan je doen door in deze computer of verkenner met de rechtermuisknop op een map te klikken en dan te kiezen voor delen. Een naam geven aan de share en zeggen dat je hem wilt delen. En dan kan je vanaf de andere computer via netwerkomgeving als het goed is alles bereiken.

Het kan zijn dat het niet mogelijk is, dan moet je even rechtermuisknop doen op netwerkomgeving en dan kiezen voor eigenschappen. En daar dan als service printers en bestandsdeling inschakelen.

Mocht je er nog niet uit komen, vermeldt dan even je windows-versies. Dan kunnen we je vast nog wel meer helpen :)

Succes ermee :thumb:

ha!
het delen van bestanden lukt ook prima alleen voor het overzetten van grote bestanden is het beter en sneller om via het bedrade gedeelte te kunnen werken ipv draadloos. de vraag is dus hoe ik beide verbindingen naast elkaar kan gebruiken
de draadloze voor internetten en normale bestandsdeling en daarnaast tussen twee machines een bedrade verbinding
xp pro allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan