WAN-IP op router verandert

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qexpres

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2005
Hallo, ik heb een router met een WAN-IP (duh).
Het probleem is dat mijn WAN-IP verandert. De ene dag was het nog XX.XXX.XX.235 en de volgende dag XX.XXX.XX.255.
Nou heb ik 2 vraagjes:
1. hoe komt dat?
2. hoe kan je het voorkomen?

Ik heb een sweeX router aangesloten op een casema dinges (cable, weet ik veel hoe je zo'n kastdinges noemt). Er zijn 3 computers aangesloten op deze router waarvan ik de enige ben die er wat mee doet kwa instellingen (de rest van de familie heeft wel wat beters te doen :P).

BVD Greetzz Qexpres

Laatst bewerkt:
Daar kun jij niks aan doen dit krijg jij van jouw provider.

volgens mij komt het omdat jij geen vast ip adres hebt
de meeste mensen hebben geen vast ip adres je kan er volgens mij niet zoveel aan doen

wan (world area networking, internet)

maar het ip adres wat je nu hebt is erg gek want het is je broadcast adres weet je het zeker dat het 255 is
vind het raar want het is een broadcast adres

Hmm, dat is dus erg vervelend...
Ja ik weet zeker dat het op 255 eindigt, want ik heb het nu weer gecontroleerd door in te loggen op mijn router en te kijken naar mijn WAN-IP.

Ik host een server met Teamspeak (een programmaatje waarmee je kan praten met anderen via een microfoon) waar dus mijn IP blijft veranderen, is het niet?
Ik zal dus iedere keer een ander IP moeten opgeven aan de mensen die op mijn server willen komen.
Hoe kan je aan een niet-veranderende IP komen dan?
Valt er ook niet een soort IP op te geven voor die server die niet verandert? Of zijn er andere opties die mijn probleem kunnen verhelpen?

Alweer BVD
Greetzz Qexpres

EDIT: Als mijn probleem is verholpen haal ik zo snel mogelijk mijn IP's van het forum af voor de veiligheid...

Laatst bewerkt:
Het kan wel, maar dat hangt af van het subnet.

Ik zou die IP adressen nu alvast maar aanpassen door bijv de laatste 2 cijfers te vervangen door een XX.

Tenzij je natuurlijk langer dan nodig open wil staan voor spam etc.

Sterker nog,deels ben ik van mening dat hier wellicht een taak licht voor het forumbeheer resp de verantwoordelijke mod.

Geplaatst door hangmat
Het kan wel, maar dat hangt af van het subnet.

Hoe werkt dat dan,want een eigenschap van kabel is een NIET vast IP-adres !

Dat moet je aan de betreffende kabelaar vragen. Het toekennen van al dan niet dynamisch uitgegeven ip adressen staat los van het feit dat een 255 laatste octet best als onderdeel van een geldig ip adres uitgegeven kan worden.

Ik ga geen uitleg geven over subnetten, voor meer informatie hierover zie www.cisco.com (en niet www.microsoft.com, want volgens hun studiemateriaal kan het inderdaad niet. Maar zij maken dan ook geen hoogwaardige routers ;)).

Geplaatst door hangmat
Dat moet je aan de betreffende kabelaar vragen. Het toekennen van al dan niet dynamisch uitgegeven ip adressen staat los van het feit dat een 255 laatste octet best als onderdeel van een geldig ip adres uitgegeven kan worden.

Ik ga geen uitleg geven over subnetten, voor meer informatie hierover zie www.cisco.com (en niet www.microsoft.com, want volgens hun studiemateriaal kan het inderdaad niet. Maar zij maken dan ook geen hoogwaardige routers ;)).

Misschien weet ik ook wel een klein beetje van subnet etc maar waar het om gaat is een vast ip adres bij een kabelaar.
Gezien het feit dat je zegt dat het kan en vervolgens aan geeft dat je het bij het kabelbedrijf moet vragen is misschien een beetje kort door de bocht want je wekt de suggestie dat je e iets meer vanaf weet.

\misschien een tipje van de sluier oplichten ?

ik voel me een beetje beledigd heb net het vak op school afgerond en dan zeg jij dat het niet hoogwaardig is voel me nu opeens heel klein :p :p :p
maar als dat zo is zal ik nooit een goede netwerk beheerder worden ben ik blij om :D :D :D wou ik toch al niet maar ik denk dat het ip adres klopt als het daar staat je internet doet het dus er is niks aan de hand

Waar jullie nu over praten heb ik de ballen verstand van...
Kunnen jullie voor-niet-zo-gevorderde-mensen-antwoord geven op mijn bovenstaande vragen? :P

BVD

Geplaatst door upsidaisy

Misschien weet ik ook wel een klein beetje van subnet etc maar waar het om gaat is een vast ip adres bij een kabelaar.
Gezien het feit dat je zegt dat het kan en vervolgens aan geeft dat je het bij het kabelbedrijf moet vragen is misschien een beetje kort door de bocht want je wekt de suggestie dat je e iets meer vanaf weet.

\misschien een tipje van de sluier oplichten ?

Je geeft zelf aan dat een dynamisch ip bij een kabelaar hoort (zie je post hierboven). De discussie over het al dan niet dynamisch zijn vond ik in mijn hierboven staande post derhalve niet belangrijk.

Daarnaast werd ook nog de vraag gesteld of het mogelijk is of een 255 als laatste octet gebruikt kan worden. En ja, dat kan, en dat betrof mijn bovenstaande antwoord. Ik vind het hier te ver gaan in het bestek van deze vraag om een uitgebreide uitleg te geven over het hoe en waarom dat technisch mogelijk is. Maar dat ligt ook aan het tijdstip van de dag (nacht, kreun, waar ben ik toch in hemelsnaam mee bezig, midden in de nacht nog op helpmij zitten). Mischien dat Mario of Tibor wel wat toeschietelijker zullen zijn :).

En nu ga ik slapen.

Geplaatst door Qexpres

Ik host een server met Teamspeak (een programmaatje waarmee je kan praten met anderen via een microfoon) waar dus mijn IP blijft veranderen, is het niet?
Ik zal dus iedere keer een ander IP moeten opgeven aan de mensen die op mijn server willen komen.
Hoe kan je aan een niet-veranderende IP komen dan?
Valt er ook niet een soort IP op te geven voor die server die niet verandert? Of zijn er andere opties die mijn probleem kunnen verhelpen?

Dit waren mijn vragen... Ik heb niet gevraagt of het kan eindigen met 255 :8-0:

Geplaatst door hangmat

Je geeft zelf aan dat een dynamisch ip bij een kabelaar hoort (zie je post hierboven). De discussie over het al dan niet dynamisch zijn vond ik in mijn hierboven staande post derhalve niet belangrijk.

Daarnaast werd ook nog de vraag gesteld of het mogelijk is of een 255 als laatste octet gebruikt kan worden. En ja, dat kan, en dat betrof mijn bovenstaande antwoord. Ik vind het hier te ver gaan in het bestek van deze vraag om een uitgebreide uitleg te geven over het hoe en waarom dat technisch mogelijk is. Maar dat ligt ook aan het tijdstip van de dag (nacht, kreun, waar ben ik toch in hemelsnaam mee bezig, midden in de nacht nog op helpmij zitten). Mischien dat Mario of Tibor wel wat toeschietelijker zullen zijn :).

En nu ga ik slapen.

@Hangmat:Niemand vraagt van jou om om 03.30 uur een antwoord te gaan tikken.Idd,tijd om te slapen.

Echter voor zover ik het kan beoordelen is er nog maar een iemand die een duidelijk antwoord heeft gegeven en dat is Puppie,namelijk je kunt er niks aan doen maw het ip adres zal elke keer wijzigen.
Ik neem aan dat er veel mensen op dit forum actief zijn die via een kabelaansluiting werken en dus deze vraagsteller misschien een antwoord kunnen geven resp de vraag is al beantwoord door Puppie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan