WAN Zyxel USG 100

Status
Niet open voor verdere reacties.

bhofkens

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Ik heb op het ogenblik een Zyxel USG 100 Router met op het ogenblik 2 verbindingen de 1 is een adsl lijn en de andere ziggo die is 5 keer sneller. Nu wilde ik alles over de ziggo lijn laten lopen maar nu doet hij de ene PC over de Ziggo lijn en de andere over de ADSL lijn hoe kan ik de lijnen combineren of alles over de Ziggo lijn laten lopen en als ik er een verbinding uithaal wat gebeurt er worden de actieve verbinding even uitgeschakeld.

Router aan Ziggo modem en PC's eraan.
Snap niet hoe je dat nu dan hebt aangesloten, adsl en cable aan 1 router lijkt mij sterk.

Of via wifi, info die je geeft is wel erg summier.
Radio/wifi uitzetten in de adsl modem/router.

Er zitten twee WAN aansluitingen op de Zyxel en een extra kastje voor de ADSL lijn. Verder gaat het om de bedrade PC's.

Als ik me goed herinner doe je dat via Interface -> tabblad Trunk
Raadpleeg de help-informatie over hoe je het dan zou moeten instellen (Least Load First danwel Spillover) en in welke volgorde de interfaces daar moeten staan.

Tijs.

Is het mogelijk ook bepaalde IPadressen/MAC-adressen aan een WAN1 of WAN2 te koppelen: Weighted Round Robin wat is dat eigenlijk?

a. De handleiding vertelt je er alles over: link, vooral hoofdstuk 11 (als ik even de bovenste handleiding als voorbeeld pak). Zet in ieder geval Link sticking aan (zie pagina 270) en wat Least Load First en Spillover en Weighted Round Robin doen staat op pagina 271 en 272.
b. De handleiding vertelt je er alles over: link, vooral hoofdstuk 10 (als ik even de bovenste handleiding als voorbeeld pak).
Pagina 267 vertelt je wat over via DHCP functionaliteit van het toekennen vaste ip-adressen toewijzen aan apparaten waarvan je het MAC-adres in de statische DHCP lease-tabel zet.
Dan zou je op het vast toe te kennen ip-adres weer een policy route op los kunnen laten om verkeer van dat ip-adres altijd via WAN1 of WAN2 te leiden, waarbij je dus voorbij gaat aan de load-balancing.

Verdere tips heb ik niet voor je (het is een gratis forum, he..).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan