Wanadoo abonnementswijziging Broadband Basic naar Easy

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Wie heeft reeds de ervaring achter de rug met de abonnementswijziging van Wanadoo Cable Basic naar Cable Easy.
Ik beschik dus al over een hoofdaansluiting en signaalverdeler, die met elkaar zijn verbonden.
Is het zo dat je dan alleen het modem van Cable Basic omruilt voor het modem van Cable Easy met inachtneming van :
1. Afkoppelen van het oude Cable Basicmodem en de modemsoftware op de PC de-installeren;
2. De PC uitschakelen;
3 Het vervangende Easy-modem verbinden met de huidige signaalverdeler (Vraag : met de huidige kabel, of met die uit de Easy-broadbandbox ?);
4. De PC inschakelen;
5. De Easymodemsoftware installeren en daarbij de nieuwe activatiecode en wachtwoord invoeren

Staat hier helemaal niks over genoemd in de algemene voorwaarden ?

Wel, maar zoals gewoonlijk is e.e.a. niet helemaal helder. Ik heb mij via de site van wanadoo laten bellen (Dat kan je daar tegenwoordig opgeven) en degene die ik aan de telefoon kreeg wist eveneens niet hoe en wat.
Enfin, ik zie wel hoe het gaat als Casema het modem komt omruilen.

NB : ........verder, staat alles natuurlijk stil - en is onbelangrijk - bij wat er momenteel in Zuid-Azie aan de hand is. Maar ja, met hier in het westen alleen maar voor je uit kijken en alles stil zetten schiet ook niet op.
Het enige wat je kan doen is geld overmaken op giro 555; en hopen dat alle hulporganisaties orde kunnen scheppen in de ongelooflijke chaos.

Off Topic:

Tja,een ramp van ongekende omvang die zijn weerga niet kent,waarbij wij mi geen voorstelling kunnen maken.Het relativeert wel heel erg.

Inmiddels geeffectueerd.
Uiteraard in de eerste plaats het oude Cable Basicmodem en de modemsoftware op de PC gedeinstalleerd,
Weliswaar krijg je een compleet installatie pakket
van Cable Easy, echter, ik heb de hoofdaansluiting van Casema en de signaalverdeler van Cable basic laten zitten en daar de Cable-easy-modem op aangesloten.
Daarna de nieuw bijgeleverde software geinstalleerd en dat wijst zich in feite vanzelf. Alles draait als een zonnetje en eerlijk gezegd merk ik weinig van de lagere up- en download snelheden. Wellicht komt dat omdat - in tegenstelling tot de oudere software - nu direct de
LAN-verbinding wordt aangeroepen. Alles van Cable-wanadoo (verbinding) is verleden tijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan