Wanadoo ADSL+telefonie

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
Ik overweeg over te stappen van mijn KPN ISDN abonnement naar Wanadoo ADSL + telefonie. Heeft iemand daar al ervaring mee? Werkt het een beetje naar behoren?
 
Ik heb dat, in Frankrijk weliswaar.
En het werkt!
Alleen, de belknaller is toch goedkoper.

ADSL is zowiezo een vooruitgang t.o.v. ISDN.
 
Ik had ook interesse, maar op dit moment is het alleen leverbaar met een trage adsl verbinding...... en wanneer je al adsl hebt van bvb wanadoo zelf kan het geloof ik ook nog niet zo 1,2,3
 
Geplaatst door Dick Borstlap
Ik heb dat, in Frankrijk weliswaar.
Ik heb sinds kort een optrekje in frankrijk. Kan jij mij daar a.u.b. iets meer over vertellen?
Joop
 
Jawel!
Je neemt een ADSL-abonnement bij Wanadoo (fr.).
(Eerst moet je natuurlijk telefoon hebben en controleren of je daar ADSL kunt krijgen.)
Dan kun je on-line een Livebox bestellen, je huurt hem voor € 3 per maand, en krijgt hem kosteloos binnen een week thuisgestuurd.
Vervolgens vraag je per telefoon (!) ADSL-telefonie aan. Plusminus een weekje later (schijnt per streek te kunnen variëren) heb je telefoon per ADSL.
Je hebt 2 opties: -1 waarbij je per gesprek in Frankrijk betaald met een relatief goedkoop abonnement, -2 waarbij de gresprekken in Frankrijk gratis zijn met een duurder abonnement.
Telefoneren naar het buitenland kost altijd geld.

!!Het hoeft niet bij Wanadoo. Andere providers, zoals Neuf Telecom (=goedkoper, maar wat minder service), hebben het ook.
 
Bedankt Dick. Ik ga er (in het voorjaar) zeker gebruik van maken
Joop
 
Dat ADSL hoeft ook niet supersnel te zijn, want ik ben niet van plan om meteen zwaar aan het downloaden te slaan.

Het gaat me meer over het onbeperkte bellen en internetten van het hele verhaal. ADSL is al snel een keer of 5 sneller dan ISDN, dat is leuk meegenomen.

Maareeh.. iemand ook ervaring hiermee in Nederland?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan