Wanadoo cable

Status
Niet open voor verdere reacties.

ria

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
376
Wie weet een antwoord op de vlg. vraag. Mijn dochter heeft een wanadoo cable aansluiting met een motorola modem.
Nu heeft casema een paar weken terug de instellingen gewijzigd. Het gevolg is dat niet meer te zien is (aan de 2 tv schermpjes, deze zijn gewoon verdwenen) dat je verbonden bent met internet. Zodra de computer opstart is ook de verbinding een feit.
Een bijkomend probleem is dat wanneer je om wat voor reden ook je computer opnieuw moet installeren je nergens de instellingen meer kunt terugvinden. En dus ook niet opnieuw een verbinding handmatig kunt instellen.
De website van wanadoo geeft oplossingen die echter dateren van voor de door hen doorgevoerde wijzigingen.
Wie weet hier meer over te vertellen?
Vast bedankt.
 
Als je je computer om de één of andere reden moet formateren dan moet je daarna gewoon weer met de Wanadoo CD Rom aan de slag zoals je al eerder gedaan hebt. Dus modem aanmelden en dergelijke....
 
Welke windowsversie heeft ze ?

Als het xp is, kun je bij configuratiescherm, netwerkverbindingen kijken of Casema erbij staat. Zo ja, dan rechtsklikken op die verbinding, eigenschappen, en een vinkje zetten bij "pictogram weergeven in systeemvak tijdens de verbinding"

@Raymond,

Ik heb 2 weken geleden 3 uur lopen kl@#$%% met die cd. Uiteindelijk Casema gebeld en de verbinding handmatig ingesteld in 1 minuut. Via de cdrom ging het niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Het kan zijn dat het modem de verbinding in stand houdt, je hoeft dan niet meer handmatig je verbinding in te schakelen.

(Mijn nieuwe ADSL-modem houdt ook de verbinding in stand en ik heb ook geen icoontjes meer in de systray)
 
Weet ook niet hoe het kan, maar handmatig (wat Ria wilde) kan dus wel.

De helpdesk heeft me stap voor stap geholpen en ik had in no-time verbinding.

Mijn verbinding is ook direct na het opstarten van windows geactiveerd. Ik heb wel die icoontjes in de taakbalk. Zoals eerder gezegd, die kun je zelf activeren in netwerkverbindingen.
 
Het probleem doet zich voor bij Win 98. Maar heb van verschillende mensen vernomen dat ditzelfde probleem zich voordoet in XP. Het is echt nadat casema het nodig vond dat alle mensen met een motorola modem software moesten downloaden. Daarna waren de wijzigingen een feit. Ik denk dat je als je via de installatiecd rom probeert alles weer terug te zetten, je toch nog steeds de laatst gedownloade software mist. Het zou een goed ding zijn als wanadoo een duidelijke pagina met daarin links naar de benodigde software zop zijn website zou zetten.
Maar ik geef al jullie suggestie`s door. Bedankt. Als het echt is opgelost zal ik dit ook hier doorgeven.
gr. Ria
 
Geplaatst door ria
Een bijkomend probleem is dat wanneer je om wat voor reden ook je computer opnieuw moet installeren je nergens de instellingen meer kunt terugvinden. En dus ook niet opnieuw een verbinding handmatig kunt instellen.

De instellingen om te kunnen internetten zijn opgeslagen in het modem, als je de pc formateerd hoef je die instellingen niet opnieuw in te stellen.
 
Hmmmm,

Die software van Casema/Wanadoo maakt er dus een zootje van. Hele interne netwerk was weg bij paps en mams. Hier loopt het via een router en ik heb alleen maar de verbindingsmethode gewijzigd. That's it.
Krijg een IP lease van 7 dagen maar de router hersteld 'm gewoon na die tijd.
 
Ik vermoed dat bij jou wanadoo/casema ook is afgestapt van het LP2T protocol voor de internetverbinding, dit houdt inderdaad in dat je alles opnieuw mag configureren. De 'oude' cd zal in elk geval niet meer werken want die stelt dus het verkeerde protocol in. Handmatig instellen is trouwens sneller (dat geldt voor de meeste providers)
 
Ron, weet jij hoe ik nu dus handmatig kan configureren?
Als het kan graag stap voor stap.
Bedankt, Ria
 
Bedankt Ron, Ik ga het proberen, heb zelf XP en mijn dochter win98 se.
Gr. Ria
 
Het werkt.
Bedankt, (via helpdesk wanadoo)
groetjes, Ria
 
Ik heb de laatste tijd ook ontzettende problemen met wanadoo cable. Het internet valt er regelmatig uit, het is sloom (als je blij bent down je met 150 kb/s, terwijl je een 4mbit verbinding hebt nl Broadband Power).

Maar op mijn pc valt het internet om de haverklap eruit. Ene moment om de paar minuten, ander moment om de paar seconden. Het is geen virus of spyware oid.

We hebben een sitecom router en die geeft nog aan dat het een lt2p connectie is (kan geen andere instellen, of moet router handmatig configureren en dan kan ik ppoe (oid) kiezen.

Heb net wat casema pagina's bekeken maar wordt er niet wijser uit, het probleem blijft zich voordoen. Tevens zie ik bij mijn netwerkverbindingen ook alleen maar netwerkkaart staan en geen internetverbinding (ook al ben ik wel gewoon met internet verbonden) wat ik eerst wel had.

Op andere pc's in het netwerk is dit probleem niet en zie ik wel een internet-verbinding naast de netwerkverbinding. Wie kan mij helpen, want heb niet zoveel zin om met een net nieuwe pc alweer te moeten formateren en vervolgens windows er opnieuw op te gaan zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan