Wanadoo internet trager???

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjEngin

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2007
Berichten
288
Beste mensen,

Al een week of 2 is mijn internet trager geworden. En niet trager van 50 kb minder ofzo nee echt onwijs trager...

Normaal download ik 1,5 mb per seconde maar de laatste tijd gaat hij amper 50 kb per seconde...

Ik heb dus internet via wanadoo (jah ik weet... domme keuze).

Website van mijn internet:

http://www.casema.nl/portal/page/portal/pagina/thuis/internet/vergelijk/mega

Testresultaat van speedtest.nl:

53.7 KByte/sec
(=430 kbps)

Testresultaat van coax.nl:

Er is 639.9 kilobyte gedownload in 7.16 sec.

Tijdens de laatste 639.9 kilobyte was
de snelheid 732.5 kbit/s.

Dat is 733 Kbps. (89 KB/Sec).

De maximum snelheid was 1.15 Mbit/s
gedurende een blokje van 128.0 kilobyte.

Dat is 1149 Kbps. (140 KB/Sec).


Ik heb casema hierover gebeld, en het eerste wat ze natuurlijk zeggen is HET LIGT BIJ U MENEER!!!

Na veel moeite en vele uitleg later heb ik hem toch duidelijk gemaakt dat dit niet komt wat er bij mij thuis zit. Ik wil niet groot praten over mezelf maar ik weet best wel wat af van pc's.

Er is een monteur langs geweest. Het eerste wat ik van de monteur hoorde is dat de kabel veelste lang is. Goed, monteur was toch een aardig man hij heeft nog een aantal tests uitgeprobeerd.

We hebben de modem, met een korte kabel, aangesloten bij de hoofdaansluiting en zelfs daar was mijn internet veelste traag. De monteur heeft zelfs 2 andere modems geprobeerd. JA ECHT 2 NIEUWE MODEMS. En beide zelfde resultaat. Internet is veelste traag.

De monteur had toen een paar telefoontjes gepleegd en we kwammen er achter dat Orange ( niet wanado ) een storing heeft. Of beter gezegd niet orange maar Motorola heeft een storing, want mijn modem is van motorola.

De monteur zegt jah sorry ik kan hier niks aan doen je moet gewoon even afwachten.

Nou heb ik even met mijn beste vriend Google zitten kijken of er meerdere mensen zijn die dit zelfde probleem hebben en ik heb geen enkel gevonden. Alleen veel klachten over casema.

Mijn vraag nu:

Heeft iemand hier dit zelfde probleem? Of ken je iemand die dit zelfde probleem heeft? Is er al wat aan kunnen doen?

Alvast bedankt
 
Zelf had ik dit met Chello. Dit kwam doordat mijn buren chello ook hadden en dit op een of andere manier niet goed samengaat.Het kan ook liggen aan het feit dat:

1) je ligt te ver weg van de server.
2)of kabels zijn slecht. Dus van de server naar de modem
 
Probeer je provider hier over intelichten, heb het ook een tijdje gehad en ik heb 2 internet verbindingen, 1 via @ home en andere via Tiscali. zo ramp was het niet voor mij maar ik had @ Home opgebeld en na 2 dagen was het probleem verholpen door een grondige reset
 
Je heb twee soorten net werken o.a busnetwerk en een sternetwerk.

en de kabelnetwerk maken gebruik busnetwerk, hoe meer mensen in de bus hoelangzamer het wordt.
 
Humpe daar ben ik het mee eens.. maar het zal niet zo wezen dat je 50 kb download ( ligt er natuurlijk ook aan waarvan daan ) maar dat is wel extreem
 
@Thobe76

Misschien zou ik te ver weg liggen van de server maar mijn internet was optimaal voor dit allemaal gebeurde. Ik heb echt 1,5 mb per seconde ervaren.

En de kabels zijn niet slecht want de monteur heeft al alles geprobeerd. Andere kabels, nieuwe modems zelfs een nieuwe signaalversterker...


@Morbius

Voordat ik de monteur heb laten inplannen hebben we al bij de technische afdeling van de klantenservice een aantal dingen gedaan. Heb mijn modem tig keer gereset. Hun hebben ook tig keer gereset, en nog een aantal dingen gedaan vanuit hun kant nog steeds geen resultaat :(

@Humpe

Ik weet ook dat hoe meer mensen op het busnetwerk hoe langzamer het gaat. Maar zoals morbius het ook aangeeft, dit is EXTREEM veel

dus van 1500 kb per seconde naar 50 kb per seconde... dat is dus 1450 kb die ik mis per seconde...


Kijk ik ben nog wel blij dat ik internet heb, maar soms wil ik ook dingen downloaden :eek: en dat gaat onwijs traag. Ik betaal ook voor de hoogste snelheid dus ik verwacht ook dat ik die krijg...

misschien moet ik overstappen naar een andere provider...
 
Lastige situatie.. Als alles aan jou kant is nagekeken en/of vervangen.. lijkt mij dat het probleem niet meer bij jou ligt maar bij jou provider.. ik zal er zeker nog een melding van maken als ik jou was.. zodat je voor die tijd dat je traag internet had je geld kan terug krijgen of in ieder geval een deel.. want betalen voor een goeie internet verbinding en maar 50 kb per sec kunnen downloaden..

Als je het mij vraagt weet ik zo geen oplossing meer.. mischien andere provider maar hij heeft het voorheen toch goed gedaan. :shocked:
 
Ok...

HEEL ERG TOEVALLIG!!!

Vandaag kom ik thuis en zoals gewoonlijk de laatste 2 weken kijk ik op speedtest.nl of mijn internet verholpen is...

En ja hoor... 1500 kb per seconde is weer terug...

Speedtest.nl resultaat:

1550.2 KByte/sec
(=12402 kbps)

Coax.nl resultaat:

Er is 895.9 kilobyte gedownload in 0.47 sec.

Tijdens de laatste 639.9 kilobyte was
de snelheid 15.58 Mbit/s.

Dat is 15584 Kbps. (1902 KB/Sec).

De maximum snelheid was 20.35 Mbit/s
gedurende een blokje van 128.0 kilobyte.

Dat is 20355 Kbps. (2485 KB/Sec).



Ik weet het niet meer. bijna een maand lang 50 kb per seconde en na dat ik hier een topic plaats gaat hij weer heel snel.

Toch bedankt voor de moeite jongens...
 
Geen dank, en ik ben blij dat je probleem is opgelost :thumb: veel plezier met je internet ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan