[Wanadoo] Internetten met router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Druppel

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2003
Hallo allemaal,

Wanadoo cable werkt goed, maar nu de nieuwe e-tech router ertussen zit, werktie niet. Alle IP adressen (192.168.1.100 e.v.) zijn goed ingesteld (autoDHCP) en filesharing over het netwerk doet het goed. Lampjes branden ook allemaal naar behoren.

Als er activiteit is bij de modem, is dat ook synchroon met de router. Dus ze vinden elkaar ook goed.

Maar internetten met het ding lukt nog niet.
Bij de originele wanadoo verbinding staat alles op obtain automatically; volgens de wanadoo site:
xp14.gif

Dus ook zo in de router ingesteld (zie attach).

Hebben jullie nog ideeen?

Attach deed ie niet goed... :\

Bijlagen

• router.jpg
    router.jpg
    33,9 KB · Weergaven: 66
Hoi Druppeltje,

Welk modme heb je bij wannado en wel type e-tech en model heb je.

Lijkt erop dat je instelling in je router niet goed staan.

Ja lijkt me ook, maar wat...

Even voor de achtergrond info:
Druppel is degene van wie de computer is (er zijn daarnaast nog 2 comps aangesloten op het netwerk). Ik ben degene die de bovenste 2 posts heeft gemaakt en probeert de boel te fixen :)

De router is een RTBR03
http://www.e-tech.nu/Product_Detail/1030/E
De Modem is een Motorola ..... (Martijn/Frank, kan je ff het modemtype posten?)

2. Kabelfoon (Docsis modem), Casema Wanadoo, XS4ALL België en T-Online
'Main Settings' menu: Zet een vinkje voor 'Get an IP address automatically'
'Login' menu: Zet een vinkje voor 'PPPoE'
Username: [gebruikersnaam@wanadoo] of [gebruiker@t-online.de]
Password: [wachtwoord]
Connecting: Always On

Dit staat in de handleiding van je router.
Ik neem aan dat je dat ook zo hebt ongevuld.

Zo staat het idd. IP auto (zie attach hierboven) en user/pass klopt ook (omdat het zonder router werkt).
Hij staat ook op PPPoE

SB4200E Surfboard Cable Modem(de modem van motorola dus)
hoop dat het lukt....

Geplaatst door Druppel
SB4200E Surfboard Cable Modem(de modem van motorola dus)
hoop dat het lukt....

Die gebruikt het L2TP protocol dus moet je de juiste firmware downen bij E-tech.

Grtz.

Het lukt niet...
ik sla het op in c:\etech\ en als ik hem dan open krijg ik een ander scherm dan ik in die bijlage van je te zien krijg....
suggesties?

huh? Das vaag...
Post anders een een screenshot (als je dat kan ;))

als ik de exe open, krijg ik dit:

Bijlagen

• firmware.jpg
    firmware.jpg
    37 KB · Weergaven: 39
ja, die krijg ik ook, maar wat moet ik als password invullen dan?
het geeft iets anders dan in die tweede bijlage van jou staat....

:(

hmm, het lukt nog steeds niet.
In het voorbeeld dat op die site staat, hebben ze het over versie 1.253 van de firmware upgrade. Echter, als ik de boel ga downloaden en in de map etech zet en open, blijkt dat met deze link versie 1.43.1 wordt gedownload.

Dit lijkt geen probleem, maar in de uitleg van het programma (dus bij die andere link) staat dat je op de knop " ..." moet klikken, en vervolgens de juiste .bin versie moet uitzoeken. In deze nieuwere upgrade utility staat alleen niet zo`n knop....
Wat nu???

Alvast bedankt trouwens voor alle hulp so far.....

(kun je misschien weer een keer langskomen anders evt.?)

bedankt!

Ohja, niet goed gekeken. Maar wat gebeurt er als je op Upgrade klikt? Waarschijnlijk zit de firmware gewoon ingebouwd.

Dit is een geval van gewoon proberen en op je gevoel afgaan. Er kan toch niks mis gaan.

(Tot volgende week vrijdag heb ik geen tijd, sorry)

wanneer ik op upgrade klik, gaat hij proberen om te upgraden, wat tot 3 keer toe vervolgens niet lukt, waarna er " unable to get responses from server" komt te staan.

Overigens, hij wil dus, als je kijkt naar het voorbeeld scherm op de site, een .bin bestand hebben om te upgraden, dit staat echter niet in de etech map, moet ik dit bestand niet zien te krijgen?

Als er geen knop "..." is, dan zou je er vanuit moeten gaan dat dat allemaal ingebouwd is..
Maar dat hij de router niet kan vinden is vaag. Heb je 192.168.1.1 ingevuld daar?

router/wanadoo

heb hetzelfde probleem gehad met mijn routers,de enige die l2tp protocol ondersteunen zijn sitecom dc202 broadbandrouter en de vigor , de rest werkt NIET tot zover ik weet,ondanks alle goedbedoelde tips.heb zelf nu de sitecom router en alles werkt met het motorola modem. succes

Heheh flink genaaid als dat zo is. (Slim dat je hem een jaar hebt laten liggen dan Druppel)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan