Wanadoo - router

Status
Niet open voor verdere reacties.

noudus

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2003
Ik heb wanadoo cable premium, en een motorola surfboard modem. Vanwege het L2tp protocol, kon ik bepaalde routers niet gebruiken. Nu heb ik een vigor draytec router, en het werkt op zich prima.
Alleen als het wat drukker wordt op het netwerk (waarschijnlijk), dan kan ik niet op internet komen (meestal 's avonds).
De verbinding is op zich goed, want als ik de pc direct op het modem aansluit werkt het prima. Casema doet er dus niets aan.
Kan ik iets doen aan de configuratie oid??

Geplaatst door noudus

De verbinding is op zich goed, want als ik de pc direct op het modem aansluit werkt het prima. Casema doet er dus niets aan.

Hoi,

Heb je dan geen problemen met het drukker worden in de avond??(bij een rechtstreekse aansluiting op je PC)

Ik heb nl ook Wanadoo Premium met het zelfde modem en ik merk geen verschil in het tijdstip van de dag.Nu woon ik in een rustig wijkje met waarschijnlijk weinig gebruikers .Woon je in een flat dan kan je wel iets merken van toenemende drukte.

Heb een draadloos Homestation/Router van sitecom en deel internet op 4 PC's.

Grtzzz.

Met een directe aansluiting op het modem heb ik nooit problemen. Alleen met de router.
De router geeft overigens wel altijd aan dat hij online is, ook als ik geen verbinding kan krijgen met internet.

Geplaatst door noudus
Met een directe aansluiting op het modem heb ik nooit problemen. Alleen met de router.
De router geeft overigens wel altijd aan dat hij online is, ook als ik geen verbinding kan krijgen met internet.

Hoi,

Als je de -Vigor 2200WE- hebt dan heeft hij een ingebouwde firewall.
Zet eventuele Softwarematige (bv Zonealarm) firewall's op je PC eens uit en probeer het nog eens.

Grtzzz.

Dit heb ik dus ook , maar met een andere router namelijk de Netgear RP 114.
Tot nu toe nog geen oplossing gevonden. Heb ook al de software gaan updaten op de site van Netgear. Geen enkel verschil.

Ik heb mijn pc net opnieuw geinstalleerd, en ik heb zonealarm er niet op staan. Ik heb ook geen andere softwarematige firewall op mijn pc staan.
Dit zou overigens niet verklaren waarom het bepaalde periodes zijn dat hij het niet doet, toch??

Ik heb de firewall van de router ook niet geconfigureerd, omdat ik niet weet hoe het moet. Ik had zonealarm er nl. wel op staan eerst, en ik kreeg nog regelmatig waarschuwingen.

Raar opzich dat casema daar helemaal geen service op biedt. Al waren het maar een paar tips....

Verwachten ze soms dat je 2 abonnementen neemt als je 2 pc's hebt??? Dat is technisch zelfs niet eens mogelijk volgens mij, want dan moet er een extra lijn je huis in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan