Wandcontactdoos (stopkontakt) probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
In mijn woonkamer zitten tweevoudige inbouw wandcontactdozen (zonder randaarde). Je kunt er dus twee stekkers insteken. Alles is in gebruik met audio, tv, lampen e.d. In eentje zit een homeplug met weliswaar een stekker-doorvoer, maar hij blokkeert de tweede stekkeroptie dus ik schiet daar weinig mee op. Met een verdeeldoos of verlengsnoer werkt de homeplug niet lekker meer. Nu bestaan er drievoudige wandcontactdozen zonder randaarde, maar passen die in dezelfde lasdoos? Ik vraag dat omdat de enkelvoudige wandcontactdozen in mijn huis op eenzelfde formaat lasdoos zitten als de dubbele. Netjes extra ruimte uithakken is namelijk geen optie vanwege de muren van keihard kiezelbeton.

Ja, er zijn zelfs 4 voudige wandcontactdozen, tis een inbouwdoos overigens.
Met hoeveel ampere is dat deel in de zekeringenkast afgesloten?

Indien een homeplug niet goed werkt in een tafeldoos, omdraaien werkt vaak.

Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie. Met de homeplug heb ik al van alles geprobeerd, maar het blijft aanzienlijk minder dan rechtstreeks in de contactdoos. Ook met andere merken geprobeerd en de Devolo's lieten het zelfs helemaal afweten. De homeplug (van de Aldi en die doet het nog het beste) die ik daar heb zitten is een flinke klos met drie aansluitingen. Op zo'n vierkante contactdoos met vier opties kan ik de naastliggende niet gebruiken en in de twee bovenste aansluitingen kan ik dan nog net twee platte eurostekkers kwijt. In een contactdoos met drie boven elkaar kan ik boven de homeplug een platte eurostekker kwijt en bovenaan nog een ronde stekker (want die moet ik kwijt). Ik ga maar even langs een bouwmarkt zo'n drievoudige inbouw halen. Past het niet dan breng ik hem terug. Snap niet waarom ze de aansluitingen op contactdozen altijd zo dicht op elkaar zetten nu bijna alles werkt met van die trafo-stekkertjes die veel meer ruimte innemen.

Ik heb jaren lang Devolo's gebruikt met permanent 3 pc's en af en toe laptops. Werkte prima. Ruim een jaar terug was het ineens over. In Devolo cockpit verscheen alleen degene op de betreffende pc. Soms was er even een andere te zien met een oranje verbinding ipv groen, oftewel slechte verbinding. Heb alles gedaan wat Devolo aangeeft om ze te matchen, maar niets hielp. Om te testen zo'n setje bij Aldi meegenomen (want kan terug) en dat werkte perfect. De Devolo's bleven een drama. Zodra je er een in het stopcontact stak, liep ook de verbinding tussen de Aldi's hard terug. Mijn ervaringen met Devolo waren dus jarenlang goed (wel een defecte omgeruild en een tweede knalde met een flits en een rookwolkje, die is ook onder garantie vervangen). Waar het aan licht dat het ineens niet meer werkte weet ik niet. Aan het net of apparatuur in huis is nooit iets gewijzigd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan