waneer is de dvd brander op?

Status
Niet open voor verdere reacties.

robdgekke1

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2010
hallo

ik heb een lg dvd brander + lezer
maar de laatsentijd laat hij erg lang bij de dvd rw
en als ik een licht bekratste dvd wil kopieren zegt hij dat
het niet leesbaar is terwijl een andere dvd lezer hem wel pakt
bij normale cd geen last van
dus ik zat te denken is mijn dvd brander+lezer op?
heb al zeker meer dan 50 cd en dvd gebrand

Ik heb met mijn brander (acer laptop) in 3 jaar zo'n 1200 films gebrand en het werkt nog perfect.

Dit soort klachten is vaak te wijten aan vervuiling/aanslag op de lens van de laser. Afhankelijk van de omgeving waar zo'n apparaat draait (bijv. ruimte waar gerookt wordt, keukenlucht (vet), stof, etc.) zal dit sneller optreden. Je zou met een "lenscleanerdisc" (CD met "borsteltjes" erop) kunnen proberen om de lens weer schoon te krijgen......

waar kan ik zo een cd krijgen?
en 1200 cd veel maar goed laptop branders zijn beter kwaliteid
mijn lg brander niet was maar 25 euro

Laatst bewerkt:
Zo'n CD vind je bij de meeste PC boeren, Mediamarkten, Dixons, etc.

bedankt zou eens kijken maar sluit topic nog niet

Laatst bewerkt:
Sommige lenscleaner schijven werken niet/minder goed als de lens ernstig vervuild is (bijv. teer/nicotine aanslag).
Sommige mensen lukt het om de lens met een wattenstaafje met wat spiritus te cleanen... (klepje open houden, lens zit in het midden, achterste helft van de drive)

Sommige lenscleaner schijven werken niet/minder goed als de lens ernstig vervuild is (bijv. teer/nicotine aanslag).
Sommige mensen lukt het om de lens met een wattenstaafje met wat spiritus te cleanen... (klepje open houden, lens zit in het midden, achterste helft van de drive)

bedankt maar ik rook niet en er word wel in huis gerookt maar niet waar de computterstaat
en ik ga het liefs niet met een wattenstaafje over de lens maar toch bedankt

Zo'n CD vind je bij de meeste PC boeren, Mediamarkten, Dixons, etc.

ik heb zoon cd/dvd lens cleaner gekocht maar mijn dvd speler pakt de cd/dvd niet ik duw hem erin
hij probeert de cd te laden maar verder gaat hij niet laptop en andere computter heeft er geen last van en start gewoon de cd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan