• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

wanneer Als-functie niet voldaan, zelf waarde toekennen aan cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

8yhxzt41c

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 dec 2023
Berichten
2
Ik ben al eventjes zoekende maar vind geen antwoord op volgend probleem.
Ik wil in een cel een ALS-functie uitvoeren waarbij deze een tekst kopieert uit een andere cel wanneer de functie 'waarde als waar' geeft. Maar wanneer de 'waarde als niet waar' resulteert, wil ik zelf een andere waarde kunnen ingeven. Dus niet uit een lijst of een specifieke opgegeven waarde (want dan zou ik dit gewoon in de functie kunnen stoppen) maar een vrije te kiezen waarde. Probleem is dat ik dan de formule in die cel overschrijf met de gegevens die ik dan invoer en ik dus nadien overal opnieuw de formules moet invoeren.
Het gaat over een lijstje van studenten die op attitudes worden beoordeeld. Omdat ik in de eerste kolommen aangeef dat ze al dan niet aanwezig zijn, wordt dit in alle volgende lijsten (kolommen) overgenomen en hoef ik dus niets in te vullen. Ik doe dit door in alle andere cellen per persoon en per attitude de ALS -functie te gebruiken. Zoals gezegd heb ik een probleem als ik dan in die cellen zelf gegevens moet ingeven zoals punten of bevestiging van bepaalde attitudes. Ik wil dus eigenlijk dat ik eerst check of deze al dan niet aanwezig is en daarna zelf kan ingeven wat ik wil zonder de functie te verliezen.
Is dit überhaupt mogelijk?
Ik heb al liggen zoeken op het net en in fora maar tevergeefs. De combinatie van als-functie en zelf in te vullen cellen vind ik niet terug.
Als bijlage een voorbeeld zonder namen uiteraard maar dan is het wel wat duidelijker volgens mij.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
 

Bijlagen

  • Praktijk attitude map TEST.xlsx
    21,7 KB · Weergaven: 10
Geef met voorwaardelijke opmaak de cellen een kleurtje waarvoor in $B$4:$U$17 "afw" staat.
Formule:
Code:
=B4="afw"
Van toepassing op:
Code:
=$V$4:$AO$17
En dan kun je in de betreffende cellen tikken wat je wilt.
 
Inderdaad. Dat is ook nog een mogelijkheid. Ik gebruik dat zelfs redelijk veel voor andere toepassingen maar had er niet bij stilgestaan dat dit ook voor deze een oplossing zou kunnen bieden. Merci
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan