• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wanneer datum binnen bereik valt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viktor17

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2012
Hallo,

Ik ben bezig met het maken van een klein hulpmiddeltje voor ons in de stal (we hebben een melkveebedrijf).
Daar ik meer verstand heb van koeien dan van excel heb ik een vraag.

Wanneer de status "geinsemineerd" is, en de datum in de kolom "1e keer opvoelen" binnen 7 dagen in de toekomst ligt, of inmiddels al gepasseerd is, moet die datum/cel rood kleuren zodat wij in 1 oogopslag kunnen zien dat die koe nog opgevoeld moet worden.

Dus koeien met de status :geinsemineerd en 1e keer opvoelen 20-10-2012 zullen vandaag (13-10-12) rood moeten kleuren. Maar ook koeien met status geinsemineerd en 1e keer opvoelen bijvoorbeeld 10-10-2012 of nog ouder moeten rood kleuren. Deze moeten dan rood blijven tot de status veranderd is in Niet drachtig/Drachtig.

Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg geformuleerd heb?
Zie bijlage

Alvast bedankt!
Viktor

Bijlagen

Zoek hier op het forum maar eens onder 'Koeien'

Voorbeelden genoeg.

Ad Becude bdankt!

Dat is idd wat ik bedoelde.

Is het misschien mogelijk om er een korte uitleg bij te krijgen hoe je dat gedaan hebt? of is dat zonde van je tijd om zoiets uit te leggen aan een leek?:p
iig hartstikke bedankt!

In de voorwaardelijke opmaak heb ik de volgende formule gezet:
Code:
=EN(C6="Geïnsemineerd";L6<=vandaag()+7)
Wat dus betekend dat wanneer er en in C6 Geïnsemineerd staat, en de datum in L6 =kleiner als of gelijk aan vandaag + 7 dagen verder. De cel i.d.g. B6 gekleurd wordt.
Ik hoop dat je het een beetje snapt, uitleggen is niet mijn sterkste punt:d

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan