Wanneer ik 1 ^ wil krijg ik er 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sandertjuhh

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2006
Berichten
13
Hallo,

Normaal wanneer ik een ^ teken wilde drukte ik op de shift vervolgens op 6 en daarna op spatie. Het zelfde als dat ik aanhalingstekens wil... Dan druk ik op shift vervolgens op " en dan op spatie.

Echter wanneer ik nu shift 6 in druk (dus om 1 ^ te krijgen) krijg ik er direct 2 ZONDER dat ik op spatie of andere toets druk..

Normaal als ik twee kreeg op shirt 6 druk kreeg ik ook ^^. Echter nu dus al bij 1 keer. Het lijkt wel alsof die hem nu 2 keer pakt.. Echter heb ik het ALLEEN bij het ^ teken...

Het is zwaar irritant daar ik het ^ teken (enkel) nogal vaak gebruik en gewent ben aan de bovenstaande handeling (wat standaard is volgens mij)..

Heeft iemand enig idee hoe ik deze standaard terug krijg?

Groet

Sander
 
geen idee maar heb wel geleerd op bij 2 ^^ er 1 ^ te deleten met backspace. geef die tipc maar even mee :rolleyes:
 
Hey,

Ja dat is ook wat ik nu doe.. Echter op iedere andere pc waar ik aan werk is het zo dat ik 1 ^ krijg wanneer ik bovenstaande uitvoer...

En aangezien ik de ^ erg vaak gebruik is dit helaas geen optie...
 
Misschien een ideetje, staat de herhaalsnelheid van je toetsenbord niet te snel?

Ik kan het alleen reproduceren als ik de shift+6 iets langer inhoud dan normaal.
 
Ik heb het zelfde probleem, dus ik moet ook altijd een dakje weg hallen.
 
Controleer eens in Configuratiescherm, Landinstellingen, tabblad Talen en dan de knop Details, of je de instellingen exact hebt staan zoals op bijgaande afbeelding.
.
 

Bijlagen

  • LandToets.jpg
    LandToets.jpg
    64,7 KB · Weergaven: 43
Boeing woont heeel erg dicht bij mij zie ik :p

Mijne stond al zo maar het vreende is dat ik het soms krijg opeens
 
In Office kun je gebruikmaken van autocorrectie. Je geeft dan op dat ^ een ^ met spatie moet zijn en ~ een ~ met spatie. Ze komen dan bij de volgende aanslag pas maar het staat er wel hoe het moet zijn.
 
In Office kun je gebruikmaken van autocorrectie. Je geeft dan op dat ^ een ^ met spatie moet zijn en ~ een ~ met spatie. Ze komen dan bij de volgende aanslag pas maar het staat er wel hoe het moet zijn.

Geld dat dan ook voor andere applicaties? Zoals kladblok, mirc etc?
 
Nee, het is ook geen oplossing.
Ik zou eens bij Microsoft vragen.
Waar is dat ~~ en ^^ trouwens goed voor?
 
Ik wil juist graag GEEN 2 ^^ krijgen maar 1..

Die ^ is een operator tijdens het programeren die ik zelf redelijk vaak gebruik.
 
Dan heb je de verkeerde taalinstelling.
Het komt door het toetsenbord dat je gebruikt. Je kunt een andere taal selecteren. In Windows XP alsvolgt: configuratiescherm >landinstellingen >talen > knop details.
In jou geval zal dan "Verenigde Staten" actief moeten zijn en niet "Verenigde Staten (internationaal)" Ik hoop dat het nu klopt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan