Nadat ik een halfuur gewacht had voordat mijn pc op was gestart, kwam ik erachter na een scan met AVG dat er een trojaans paard generic21.ALOE gevonden was op mijn pc. Deze is in quarantaine gezet, maar de pc bleef vastlopen waardoor ik het nog niet helemaal vertrouwde. Pc nog eens gescand, maar niks kunnen vinden. Na wat defragmenteren etc. werd hij wel iets sneller, maar nog niet zoals ik het gewend was. Na wat rondneuzen hier kwam ik MBAM(?) tegen en dit heb ik dus gedownload. Er waren 156 geinfecteerde objecten gevonden. Op verwijderen geklikt, pc opnieuw opgestart en nog eens zo'n scan uitgevoerd. Deze keer nog 9 bestanden gevonden en verwijderd, er wordt ook niks meer gevonden nu.
Mijn pc blijft toch sloom en ik weet nu niet of ik de pc 'clean' kan verklaren of niet. Moet ik nog meer doen om er zeker van te zijn dat het geen kwaad meer kan? En wanneer je dit soort rotzooi in quarantaine zet, betekend dit dat het echt verwijderd is of blijft het dan nog aanwezig op je pc? Ik zou er graag helemaal vanaf willen, maar ik heb geen idee of dit nu voldoende is.
Alvast bedankt
Mijn pc blijft toch sloom en ik weet nu niet of ik de pc 'clean' kan verklaren of niet. Moet ik nog meer doen om er zeker van te zijn dat het geen kwaad meer kan? En wanneer je dit soort rotzooi in quarantaine zet, betekend dit dat het echt verwijderd is of blijft het dan nog aanwezig op je pc? Ik zou er graag helemaal vanaf willen, maar ik heb geen idee of dit nu voldoende is.
Alvast bedankt