Wanneer poging tot hardware toevoegen (diefstal)

Status
Niet open voor verdere reacties.

venomski

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 feb 2007
Hallo iedereen,

ik zit met een klein probleem. Er is op de werkplek een usb-dongel van een softwarepakket gestolen die vermoedelijk aanzien werd voor een usb-stick. We vermoeden ook dat de dader iemand van op de werkplek zelf is.

Nu willen we op zoek gaan en ik zat met de volgende gedachtengang. Indien de dader inderdaad denkt dat het over een usb-stick gaat en die in zijn computer probeert te steken zou windows de wizard "nieuwe hardware gevonden" moeten weergeven. Bij gebrek aan drivers kan deze niet geïnstalleerd worden. Nu dacht ik dat je ergens onder windows wel een soort van log zou moeten kunnen vinden op welke datum en tijd iemand de wizard nieuwe hardware gekregen heeft. In de 3 standaard logboeken (toepassing, beveiliging en systeem) onder computerbeheer kan ik niets terugvinden. Misschien zitten die logs "dieper" in windows weggestoken. Ook onder de systeemherstelpunten kan ik niets terugvinden. Ik heb nl zelf net een nieuwe usb-stick in mijn pc gestoken en de wizard nieuwe hardware gekregen.

Indien iemand mij kan helpen zou ik jullie daar dankbaar voor zijn. Zo een dongel kost nogal wat geld en we willen graag de dader vinden...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan