Wanneer router nodig ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulmuisje

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Wanneer heb je een router nodig ?

Als je een ADSL ethernet modem hebt, heb je dan aan een accespoint voldoende om draadloos te internetten ?

Of heb je dan ook een router nodig ?

Groetjes

nee hoor dan is een accesspoint voldoende, omdat de ethernet modem voor adsl al ingebouwde routerfunctie heeft

ik heb een speedtouch adsl modem (KPN), hieraan heb ik een hub hangen, en die gaat naar: 1 server, 1 computer, en mijn access point. Hiervoor heb ik dus geen router nodig.

Mogelijk dat dit bij jou ook gaat. Het is mogelijk als de gebruikersnaam en wachtwoord in de modem opgeslagen zijn. Controle gaat door een ander systeem aan je modem te hangen. Als deze het doet, kun je het op dezelfde manier doen als ik het gedaan heb. Werkt de computer niet dan heb je een router nodig.

Het is niet mogelijk als je bijvoorbeeld chello hebt, die controleerd op een bepaald MAC adres dat aan het modem hangt, dan heb je dus een router nodig.

Groeten,

Maikel Bloemendal

Geplaatst door Mulmuisje
Wanneer heb je een router nodig ?

Als je een ADSL ethernet modem hebt, heb je dan aan een accespoint voldoende om draadloos te internetten ?

Of heb je dan ook een router nodig ?

Groetjes

Hangt een beetje van het type af.Je hebt ethernetmodems die idd alleen modem zijn,maar de modernere versies zijn vaak allemaal modem en router.
Het zou dan onverstandig zijn om een extra router er achter te hangen want je kunt dan problemen krijgen met poortmapping.

Waarschijnlijk is een AP voldoende.Let ook even op de beveiligingsaspecten zoals MAC-adres,Wep-key en WPA.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan