Wanner heb ik een cooler nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutch01

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
*wanneer heb ik een cooler nodig

Als leek op computergebied stel ik je de volgende vraag:

Ik wil een pc samenstellen, en heb voor de volgende onderdelen gekozen:
processor Intel Core 2 Duo E8500 [BX80570E8500]
moederbord GigaByte*GA-EP45C-DS3 16mb
geheugen Corsair*4 GB DDR2-1066 Dominator EPP Kit
videokaart....nog onbekend, 512Mb of zo...

De omhuizing die ik neem zal een standaard fan hebben...

Moet ik nog een extra koeler nemen om de processor te koelen?
Deze dient dan op de processor vastgeklikt te worden, right?

Ik ben niet van plan te gaan overclocken, wat dat ook mag zijn ;)

De computer wordt gebruikt onder normale omstandigheden.

weet iemand dit?

bvd.

Laatst bewerkt:
De processor zal een z.g. boxed koeler hebben. Die voldoet in jouw geval voor 100%.

Je behuizing hoeft niet per se een koeler te hebben (mits je een gewone "grote" kast hebt). Heb er zelf ook geen en heb nog nooit last gehad van oververhitting, terwijl ik wel processor heb overgeclocked etc.

betekent dit dat mijn processor al een ingebouwde koeler heeft en ik geen extra koeling als fan in mijn kast hoef te hebben en geen processorkoeler?

Correct. Als je een processor koopt dan wordt in de z.g. boxed versie de koeler meegeleverd.Als de rest van het systeem een beetje "standaard" is : bijv. één ipv drie harde schijven, dan volstaan die boxed processorversie + de standaard in de kast zich bevindende koeling.

bedankt zover

Hoe weet ik dat als ik een processor bestel, ik de boxed-versie krijg? En wat is dat, boxed-versie?

Hoi !

Boxed version betekent met cooler.

Retail is doorsnee zonder cooler.

Greetz,

Harry.

bedankt zover

Hoe weet ik dat als ik een processor bestel, ik de boxed-versie krijg? En wat is dat, boxed-versie?
Het moet erbij staan.
En anders kan je het altijd aan de shop vragen, als je het niet uit de omschrijving kan halen.
Ik heb op dat typenummer gezocht op google en het is inderdaad de boxed-versie.

Het kromme is dat de boxed-versie normaal gesproken goedkoper is als de retail-versie. (Ja: erg logisch....)

bedankt zover

Misschien door goed te lezen:

Correct. Als je een processor koopt dan wordt in de z.g. boxed versie de koeler meegeleverd.Als de rest van het systeem een beetje "standaard" is : bijv. één ipv drie harde schijven, dan volstaan die boxed processorversie + de standaard in de kast zich bevindende koeling.

Misschien door goed te lezen:

boxed-versie zou ook nog meer kunnen betekenen, dat werd niet duidelijk.

Bedankt allemaal voor je hulp...

Ik wil trouwens twee harde schijven gebruiken... Kan hij dat aan zonder extra koeler?

Theoretisch ja, maar je kunt altijd nog achteraf een koelertje bijplaatsen.

je hebt speciale harddisk coolers, maar ook extra fan's voor de behuizing. Welke moet ik dan nemen? Als ik harddisk-coolers neem (3 stuks voor 3 HDD's) zitten er dan wel genoeg aansluitingen om deze te voorzien van power?

nou ja, die hdd koelers is misschien toch wel wat overdone...

ik heb voor 5 interne 5,25 inch slots gekozen in mijn kast; dan kan ik 3 hdd plaatsen met daartussen steeds een vrije slot voor natuurlijke ventilatie. (eerst wilde ik de centurion 5 kast, maar die had maar 4 interne slots) In combinatie met een front en rear-fan moet het maar genoeg zijn :) Bovendien wordt de processor al apart gekoeld, evenals de videokaart.

Misschien heeft iemand anders nog een anderesuggestie, dan hoor ik het graag :)

dank voor je hulp :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan