Wanscam JW0011 FTP settings

Status
Niet open voor verdere reacties.

ukkie01

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2013
Wij hebben de volgende IP camera geïnstalleerd: Wanscam JW0011. De bewegingen worden door de camera vast gesteld en verstuurd vervolgens een foto naar de mail. Nu is het ook mogelijk om via ftp foto's te up loade. Alleen krijg ik deze functie niet aan het werken.

Na het toevoegen van de instellingen kan ik de verbinding testen. Wanneer ik bij server

94.212.119.195 invul, loopt de camera vast en kan ik hem na 1 min weer bereiken. De instellingen zijn dan niet doorgevoerd. Wanneer ik ftp://94.212.119.195/ invul, pakt hij de instelling maar bij de test kan hij geen verbinding maken met de server.

De ftp server werkt 100% zeker ik gebruik deze al een aantal jaren.

Ook ben ik opzoek naar een nieuwe update voor de camera maar deze kan ik nergens vinden. Misschien dat het ftp probleem door een update opgelost is. Heeft iemand ervaring met deze IP camera en ftp settings?

ftpseetings.png

Ook problemen om ftp op de Wanscam JW0011 aan de praat te krijgen!

FTP op de wanscam JW0011 schijnt moeilijk te zijn, locale support en support uit China levert tot op heden weinig op.
Wij hebben 3 van deze camera's en krijgen net als jij de mail wel aan de gang, maar ftp dus niet.
De locale support organisatie in Nederland heeft de laatste firmware er op gezet, maar dat lost het probleem ook niet op.
Men is niet zo happig om er nieuwe firmware op te zetten, want de kans dat je na afloop een dood vogeltje hebt lijkt niet ondenkbaar.
Ze zijn er nog mee bezig, maar ook daar is men niet zo snel in staat om het probleem op te lossen.
Ik ben ook van mening dat transfer met ftp een basis functie is van de camera waarvan je mag verwachten dat dit ook met de initiele release zal werken!

de huidige firmware die wij op de camera hebben staan is 67.2.1.138, en de laatste is 67.2.1.148. de web interface is momenteel 9.0.6.36 en de laatste is 9.0.6.39.
De readme file geeft de volgende info:
upgrading your camera is risky,maybe it will cause problem.If no need, dont do this.
Upgrading WEB UI first.---<web ui 9.0.6.39>
Dont shut down power while upgrading.!!!!
Een ander note zegt:
If your firmware version is 67.3.0.127 , you are not allowed to upgrade your camera!!!!!!!!!!RISKY!!!
==================================
Misschien kunnen we configuratie gegevens uitwissellen en zo tot een oplossing komen.

Ik heb destijds veel op internet gesurft. Maar tot nu toe zonder resultaat. momenteel gebruiken wij de camera met mail functionaliteit. tevens heb ik een domein naam gekoppeld aan het ip adres. zodat ik overal ter wereld live mee kan kijken.

momenteel heb ik de motion detect sensibility op 4 staan. Dit werkt naar mijn mening fijn.

Device Firmware Version 67.2.1.148
Web UI: 9.0.6.36

Upnp en DDNS heb ik werkend gekregen. Maar gebruik het verder niet.
Waar vindt u de firmware bestanden?

Bij mij is het update van de web firmware fout gegaan. Alle velden zijn leeg en hij reageert niet meer op een reboot etc.

Via de Android app is hij wel gewoon in bedrijf en te besturen. Met andere woorden. De web interface werkt niet meer. Wat kan ik het beste doen.

Optie 1 fabrieksinstellingen via de kabel knop.

Optie 2: zo laten en via de app besturen.

Optie 3: de oude web firmware inladen. Geen idee of hij hier op reageert. Waar haal ik deze vandaan? 9.0.06.36

Ik heb geen idee hoe je dit zou moeten oplossen.
Als een reset naar factory defaults niet helpt (reset knop 1 minuut inhouden) dan via bekabeld netwerk opnieuw configureren, dan zou ik als er nog garantie op zit (2 jaar volgens Nederlandse wet) de camera terug sturen naar de leverancier voor reparatie met de mededeling dat je niet meer kan inloggen.
Het is belachelijk dat er voor deze camera geen behoorlijke documentatie en support is.
Mijn zoon heeft een Elro camera, daarop werkt ftp als een zonnetje en probleemloos te configureren.

Succes

Dit is als mosterd na de maaltijd voor jou, maar mogelijk niet voor anderen.
We hebben op de laptop het product 'filezilla' ftp server geinstalleerd en nu werkt de camera wel met ftp.
Kennelijk werken niet alle ftp servers met de camera, alleen geen idee wat dan de oorzaak is, maar mogelijk komen we daar wel achter.

Chris

Het 1 minuut resette is gelukt. De UI web versie 9.0.06.36 functioneert weer.
Heeft u het bin bestand gewoon in geladen bij de UI web upgrade functie? Na 1 minuut aftellen zou het gefix moeten zijn...
Bij mij ging dit toen fout. Na het aftellen was de web UI niet meer bruikbaar. Ik denk dat ik even wacht totdat er een ftp oplossing is.
Of heeft 9.0.06.39 een andere toegevoegde waarden? Ik hoor graag van u wanneer er een FTP oplossing gevonden is.

Bedankt.

Devin

Ik ben blij dat de camera weer werkt.

FTP werkt ook op de oude web UI, dus zou ik er maar van afblijven.
Wij hebben niet zelf de update gedaan, men was veel te bang dat er iets mis zou gaan en daarom heeft men het voor ons gedaan.
Ik ben er zelf niet bij geweest, maar het schijnt nogal nauw te komen hoe je het doet.

Ik heb geen idee wat er nu mis was met onze ftp server, maar ik laat het je weten zodra ik meer weet.
Om te zien of jouw ftp server goed werkt kan je natuurlijk gewoon vanaf de command prompt (dosbox op je desk in windows) de ftp commando's uit proberen.
Gebruik daarvoor de gegevens die je in de camera hebt staan zoals onderstaand:
c:\ftp ftpserveraddress
connected to ..... server
user: ukkie
password: wachtwoord
dir < laat de informatie in de directorie zien
put filename < stuurt een bestand vanuit de huidige PC directorie naar de ftp server.
Geeft succeeded als het goed gaat en een error als het fout gaat
dir <laat zien of het bestand nu in de directory staat.
help < laat de commando's zien en wat ze doen
quit < verlaat ftp
Nu zegt dat niet veel als het werkt, want dat deed het bij ons ook, maar dan weet je in ieder geval dat je de ftp server kan benaderen met de parameters die je in de camera hebt ingegeven!

Wat voor ftp server gebruik je?

Chris

Ik gebruik een ftp server die ik zelf host. Deze gebruik ik vaak vanaf school.
De command promps werken. Ik krijg de gehele directory te zien.

Als ik de onderstaande gegevens invul in de Web IU van de WANSCAM. Dan hangt hij volgens mij bij het submitten. Vervolgens is hij na 1 minuut weer bereikbaar en zijn de ftp velden weer leeg.
Bij het veld FTP server heb ik ook eens ftp://92.214.119195/ geprobeerd. Na het submitten staan de gegevens gelijk opgeslagen maar bij het testen zegt hij conntection faild.

ftp settings.jpg

De settings lijken OK, maar jouw probleem begint al bij submit en dat riekt naar een browser probleem.
Bij internet explorer werkt submit niet altijd goed, in het alarm menu geef je gegevens in, maar doe je submit dat zijn alle veranderingen weer weg!
Met firefox werkt het wel.
Anders zou ik het ook niet weten.

Groetjes Chris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan