wanscam niet te benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

raimondoterhaak

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mei 2013
Hallo,

Pas een wanscam gekocht, maar deze is niet te benaderen via ip adres
Denk dat mijn router 'm tegen houdt
Firewall al uitgeschakeld, dit helpt niet
Mijn router is van telfort P2602HW-D1A
Denk dat ik wat fout doe

searchtool,

hallo Raimon,
heb een tijdje terug ook een wanscam aangeschaft,maar je moet hem van de cd installeren>oxd uitvoeren,hier moet je gegevens invoeren .voor de poort raden ze boven de 80 aan,en bij mij werden de velden automatisch in gevuld etc,en als het dan allemaal goed is ,krijg je in het veld links onder je camera te zien,hier klik je op en dan op open klikken,en dan moet het werken,(althans bij mij)
in IE heb je iets meer mogelijkheden dan de andere browsers,qua instellen van de camera.
ook kun je de nederlandstalige handleiding wel downloaden,is misschien ook handig
hoop dat je er iets aan hebt,

mwrv,

Proberen,

Hallo Raimon,
Lees dat je nog steeds problemen hebt ,om de camera actief te krijgen.
Ik ga er van uit dat je dezelfde camera als ik heb,of dat de installatie gelijk zal wezen.
Kun je eventueel type door sturen,zou idd wel gemakkelijk zijn.
Zou er eerst zeker van willen zijn of het signaal sterk genoeg is om hem te bedienen.
Als het goed is heb je er een kleine mini installatie cd bij,deze moet je installeren,als je dit hebt gedaan,kom je in het menu van de camera om de gegevens in te vullen,(dit staat ook in de handleiding).
Ik heb voor de poort 99 ingevuld,zoals ik eerder heb omschreven,als deze gegevens gelijk zijn als in het rechter veld,moet hij eronder worden herkend(als dit niet zo is,zijn de gegevens niet juist).
Wordt hij herkend klik je er op>open klikken,krijg je een pagina in het Chinees,klik links boven op engels,dan
IE activex(heb je meer mogelijk heden).en dan moet het toch werken.
Lukt het nu niet ,zou je even aan moeten geven waar het misgaat,weten we misschien waar het probleem zit.
Hoop dat je er tot zo iets mee kunt,en zien de reactie wel op het forum.

mwrv,

Hoi mwrv,

Fijn dat je wilt helpen, de camera welke ik heb is de Wanscam model jwev-008930-eelnv.
Het probleem is als ik de camera heb aangesloten op mijn router en ga hem zoeken met IP adres 192.168.1.99 poort 99, dan vindt mijn computer hem niet. Ook niet met dat programma van de mini cd.
Ik denk zelf dat mijn router/modem hem tegen houdt, maar weet dat niet zeker.
Als ik de IP adressen ga zoeken, vind ik alleen het IP adres van mijn router.
Ik heb het bijna al opgegeven, ben bang dat ik er niet uit kom, heb prijsbulkers al gevraagd, maar die geven weinig ondersteuning.
Van Telfort hoef ik helemaal niets te verwachten.
Jammer !

Rai.

Opnieuw,

Hallo Raimon,
Nou het probleem is bekend in deze,zelf heb ik er ook aardig mee zitten klooien,en is ook gelukt,dus dit moet ook gaan lukken denk ik.
Heb je hem al eens rechtstreeks met kabel aangesloten?
Zover ik zelf nog weet heb ik hem eerst via kabel aangesloten,en opgevolgd via de beschrijving .
Je kunt in de url balk,het ip adres invoeren ,en kijken wat hij dan doet.weet dus zeker dat via LAN moet gaan,dan de gegevens invoeren.
Zou je eventueel een screen shot kunnen plaatsen van volgorde wat je ingeeft.
Blijft op afstand toch altijd moeilijk hoe de situatie verloopt.
Probeer nog wat screenshots van mij toe te voegen,kun je misschien iets vergelijken.
En als ik het goed heb,zit er bij de nl handleiding ook nog iets bij.
Eerst succes en wacht het wel even af.wat je allemaal gaat doen.

mwrv,

Gelukt?

Hallo Raimon,was eigenlijk benieuwd of het is gelukt,heb nog een kleine aanvulling,op de onderkant staan ook nog gegevens ,met ip adres etc.
Zag ik toevallig toen ik de camera uit het nestkastje haalde,om schoon te maken.

MWRV,

ik ben ook wel eens benieuwd want ik kom er ook niet in via het IP adres, ligt dat aan dat het op 32mbit werkt en niet op 64mbit zoals ik heb?

De tool kon mijn wanscam ook niet vinden, ik heb het adres van de wanscam gevonden met een scanner (netscan).

Moeilijk,

Hallo heren,ja het is toch vrij zinnig met dit apparaat.
Zal in het kort nog eens proberen te beschrijven hoe ik dit heb gedaan.
Sluit de Cam rechtstreeks aan op modem/router.
Software installeren,(vrij summier vind ik zelf),kun je het beste met IE doen ,toch iets meer mogelijkheden.
In het programma starchmeting tools,deze openen,dan krijg je het blad waar je de gegevens moet invullen.
Deze staan aan de onderkant van de Cam,en het ip adres ook vul dit in en bij mij kwam hij automatisch in het linker gedeelte te staan(onder).
Ga naar de rechter kolom,en klik op open,en als het goed is opent hij het programma,ul ww in (admin),nu krijg je een ander veld,klik Engels aan bij IE ,sign up ,en dan moet toch echt de camera werken ,en bedienbaar te wezen.
Laat het me graag weten,en anders ben ik eventueel wel genegen om telefonisch te helpen.
Maar dat is eigen keus.
Nou succes ermee,en ik hoop dat dit toch nog iets heeft toegevoegd.

Mwrv,

ik heb mijn camera ondertussen aan de praat, alleen nog geen contact met camera en mail ivm bewegende beelden enzo, krijg hem ook niet als webcam ingesteld...

beeld

hallo,
als je hem aan de praat hebt dan moet je op de pc of laptop ook beeld hebben?
als dit zo is,dan bevind zich op het beeld rechts een soort joystick,als je op 1 van de peilen klikt of vast houdt ,dan moet de camera reageren en kun je ook zien,wat hij weergeeft,heb je dit niet dan is hij ook niet actief.
wat je dan kunt doen is om even opnieuw naar de software te gaan en op ocx te klikken ,dan herstelt hij zich en moet je hem opnieuw activeren zoals eerder beschreven.
misschien kun je een printscreen maken wat ,of tot hoe ver je komt,want dan heb ik even een indicatie ,waar dat apparaat hapert.
kunnen we dan eventueel verder.
ja het is even puzzelen,maar als hij 1x werkt heb je er ook wel plezier van hoor.
ik zelf heb hem gebruikt in verschillende nestkasten,en is echt mooi,ook de IR is mooi.
zou het wel op prijs stellen dat je wel reageert.

oke lees het wel verder

mwrv,

printscreen,

hallo heren ,
heb even een paar PS,gemaakt ,en dit moet je hebben,let op tussen de screen van open en het uiteindelijke beeld ,moet je gewoon aanklikken.
je kunt zien dit is bij mij achterhuis,waar ik de cam op een nestkast heb gericht,waar nog jonge huismussen in zitten.wanscam 2.jpgwanscam.jpgwanscam3.jpg

Beste forumleden

Ik ben in het bezit van een wanscam Cam jwev 008930 eelnv
Ik heb deze al eens draaiende gehad
Wel veel problemen ,zelfs een nieuwe kpn router gehad en hulp helpdesk {betaald}
Maar na enkele maanden niet er mee gewerkt te hebben vraagt het om de inloggegevens
Admin werkt niet en ik heb al het mogelijke geprobeerd ,maar bij mijn weten heb ik nooit een gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld
Ik ben niet echt handig met computers ,kan het huis, tuin en keuken gebeuren
Wie kan me helpen

@Hunterelst: Welkom op Helpmij.nl:thumb:
Dit topic is van een ander member en is uit Mei 2013 en derhalve niet actief meer. Tevens is het niet toegestaan te meeliften in een andermans topic.
Verzoek om zelf een topic te maken met evt. een link naar dit topic ter verduidelijking.
Hoe werkt het forum: http://www.helpmij.nl/forum/showthre...k-ik-dit-forum

Deze voorzie ik nu van een slotje.

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan