Wanted: Goede virusscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Hallo,

ik zoek op dit moment een goede virusscanner. Ik heb nu Avast! Antivirus Professional (demo versie). Ik hoorde dat NOD32 goed is en dat Panda Antivirus Platinum ook niet zo slecht is. Heeft iemand ervaring met deze programma's, of weet iemand ook een hele goeie? Misschien gratis?

Van de gratis virusscanners vindt ik avast zeer goed.

Van de betaalde gaat mijn voorkeur uit naar McAfee

Gratis,

Dan zou je elke dag kunnen scannen met housecall.
Maar voor een beetje virusscanner zul je toch moeten betalen.
Ik gebrijk norman en ben daar zeer tevreden over.
www.norman.nl

Maar er zijn zoveel virusscanners dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Geplaatst door m@rio
Van de gratis virusscanners vindt ik avast zeer goed.

Van de betaalde gaat mijn voorkeur uit naar McAfee

Is Avast gratis??? Goh dan heb ik denk ik de verkeerde versie gedownload.

Heb hem zelf, en is een aanrader. Kijk hier ook eens.

Geplaatst door Systemizer X100

Is Avast gratis??? Goh dan heb ik denk ik de verkeerde versie gedownload.

avast! 4 Home Edition is now free of charge for home users on NON-COMMERCIAL computers. You can find more info about the program and registration here.

Geplaatst door l.slaats.
Vind deze heel goed Probeer hem eens uit zou ik zeggen voor dertig dagen, en oordeel zelf.

Ga ik zeker doen.

Geplaatst door huijb
Heb hem zelf, en is een aanrader. Kijk hier ook eens.

Goeie link! Ik denk dat ik die met de Wilders.org 5 start award ga uitproberen ;) dus ook NOD32.

Ehm ik las ergens ook nog wat over 'false positives', zijn dat bestanden die door het programma gezien worden als virussen maar het eigelijk niet zijn?

Ieder heeft zo z'n eigen favoriet, persoonlijk vind ik Norton de beste, maar die is niet gratis. Je moet zelf maar even proberen wat je het makkelijkst vindt, het is niet zo dat er 'slechte' scanners zijn, over het algemeen zijn ze allemaal goed.

Erg prettig\simpel is Kaspersky, staat bij de meeste testen in de topdrie.

Kaspersky werkt heerlijk, gebruik het zelf ook.

Hoe goed je virus scanner is bepaal je voor een deel ook zelf, ik ken mensen die hun Norton AV maar één keer in de maand nieuwe virus update op laten halen (anders zijn ze zo lang online....).

Zelf gebruik is AVG (Gratis), ik laat 2x per dag zoeken naar nieuwe updates, lijkt misschien wat overdreven, maar ik er staan bijna altijd wel weer nieuwe updates klaar.
Nadeel van AVG is dat hij de hele database elke keer download, soms kan dit oplopen tot 6 MB per keer.
Via een analoog modem is dat niet zo handig, met ADSL natuurlijk geen probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan