wap key te lang?

Status
Niet open voor verdere reacties.

epper202

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2006
hay!
ik heb een probleem;
ik heb een code verkregen van een draadloos netwerk waar ik nu dus op in kan loggen.
nu voer ik die code in, in mijn telefoon(nokia e71). en nu kan ik de laatste letter van de code niet invoeren omdat hij blijkbaar te lang is? de code bestaat uit 64 cijfers/letters.
en het is een wpa beveiligd netwerk.
ik hoorde dat er een mogelijkheid was tot verkleinen van deze code?

mvg Egbert

hay!
ik heb een probleem;
ik heb een code verkregen van een draadloos netwerk waar ik nu dus op in kan loggen.
nu voer ik die code in, in mijn telefoon(nokia e71). en nu kan ik de laatste letter van de code niet invoeren omdat hij blijkbaar te lang is? de code bestaat uit 64 cijfers/letters.
en het is een wpa beveiligd netwerk.
ik hoorde dat er een mogelijkheid was tot verkleinen van deze code?

mvg Egbert

Ik zou nog eens om de code vragen aangezien deze te lang is inderdaad, of misschien heb je een typfout gemaakt?

De lengte van een wpa key mag zijn tussen de 8 en 63 tekens.

Als je toegang hebt tot de router dan kun je zelf de code wijzigen:)

Wat je nodig hebt is een shared key heet. Op het moment dat iemand een beveiliging aankaamt op zijn draadloos internet verbinding dan wordt er een lange key gemaakt maar ook korte makkelijk te onthouden versie.

Voorbeeld:
WAP Key: 4251325685421588
Shared versie: Netwerk

Ik zou de gene die de beveiliging heeft aangemaakt vragen naar deze versie.

jaaaa precies ja, dat hebben we thuis ook, een bepaalde cijfer code(hex) maar ook een ascii code ofzo, en dat is gewoon een naam oid.
nou goed bedankt voor jullie reacties! ik denk dan toch dat erg ergens een typefout gemaakt is.

mvg!

topic kan wel dicht

error! niet dus, want een kameraad voerde het in op zijn ipod touch, en die kon er zo mee op het internet, en de reeks bestaat echt uit 64 cijfers/getallen.

:(?!

Ok, ik zal dan toch eens navragen bij degene waar je de code van krijgt of deze echt wel goed is.

Of heb je het draadloos netwerk waar je op aanmeld in eigen beheer?

ik heb nader gegoogled en ben tot het volgende gekomen;
er bestaat dus wel een code die 64 decimalen bedraagt ookwel; hexidecimale passphrase.
zoals de engelstaligen het noemen. nu kun je deze code wel omzetten in ascii,
maar krijg je onschrijfbare letters voor zover ik weet...

Die codes zijn er wel maar dan is het geen WPA code maar een WEP code, hier zit verschil tussen.

Maar jij krijgt de code van iemand of je kunt hem zelf instellen?

Laatst bewerkt:
nee, dat is geen WEP want het is WPA2 beveiligd...
ik heb hem verkregen ja. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan