Warme voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicksanten

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Berichten
676
Beste helpers,

Ik heb 2 weken geleden een nieuwe computer gekocht bij alternate.nl, voor €900,-
Nadat ik pc wizard op mijn computer had gedownload, zag het er allemaal goed uit tot ik bij de power/aux temperatuur keek (volgens mij voeding maar als dat niet zo is zit ik hier verkeerd, mijn excuses hiervoor wanneer dit zo is) die was maar liefst 127 graden, en iets in mij zegt dat dat niet helemaal goed is, is dat zo en wat is het probleem?

Ik heb een OCZ StealthXStream 600 watt in een Thermaltake V9 (€85,-) deze kast is zeer goed geventileerd met maar liefst 1 fan van 80 mm, 1 fan van 120 mm, 1 fan van 230 mm.


Alvast jullie dank,


Groeten Nick
 
Hoi,

Die temp. zou ik niet zo nauw nemen pc wizard kan daar slecht mee over weg bij mij is hij 15 graden dat kan dus ook niet kloppen dus zou ik me daar geen zorgen over maken.

Modag
 
Hoi,

Ja dan ben je onderhand overleden, maar echt ik zou me daar niet zo druk om maken.
Zou ik je niet kunnen vertellen ik heb daar eigenlijk nog nooit naar gekeken de processor temp en moederbord temp wel die kan je trouwens ook in de bios bekijken en dat is de meest realistische temp.
Modag
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Dat kan je doen door tijdens het opstarten op een knop op je toetsenbord te drukken dit is vaak del of f2 is bij elk moederbord weer anders.
Maar als je er niet zo bekend mee ben zou ik het gewoon bij pcwizard houden je kan nl. ook hierin dingen wijzigen wat misschien weer niet tegoede komt van je pc.
dus wees voorzichtig als je dit wel wilt doen.
.Modag
 
Okee, nou moet ik maar effe kijken wat we daar mee gaan doen:p

maar hartstikke bedankt:D
 
Hoi,

Niks te danken, en veel plezier met de nieuwe pc.:thumb:

Modag
 
100 graden is de kooktemperatuur van water. Dan weet je hoe heet dit is.
De luchtstroom uit je voeding moet toch wel richting die 100 graden lopen, dus haal je hand eens langs de achterkant! :

- 'He: das dus niet zo heet dat ik me eraan brand'

Nee klopt, want die 120 graden zal het programma ook aangeven als de computer net aan staat. (en dus 100% nog koud is) Het is gewoon een foutje, omdat er geen sensor in de voeding zit. Sommige programma;s geven dan rare metingen door. :)
 
Okee,

mooi:D... dan kan ik weer met een gerust hart achter me nieuwe computertje zitten:p
 
Niets om je zorgen om te maken, 127 lijkt eerder een verkeerd uitgelezen waarde.
Temperaturen worden vaak uitglezen in een 8-bit integer, waardoor je een bereik van +/- 128 graden hebt. Pc-wizard "ziet" dus eigenlijk helemaal geen signaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan