warmte amd 2600+

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannygti

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2004
een goede middag,

ik had een vraagje,
mijn amd Athlon 2600+ heeft een temp van 60+ graden.
na 20 min stil gestaan te hebben is hij ongeveer 60 gr.
er zit een standaard amd koelblok + amd fin op

wat kan ik hieraan veranderen, want ik neem aan dat 60+ graden niet echt normaal is

alvast bedankt,

Met vriendelijke groet

Danny

Maak je niet ongerust zullen er veel zeggen, amd word nu eenmaal vrij warm.

Ik vind het wel vrij hoog, vooral als dit al iddle is... wat voor temperatuur heb je dan als je 100% cpu gebruik heb.........

Oplossing:
2 casefans, eentje voorin (laag) die lucht in je kast blaast.
de andere achterin die de warme lucht uit je kast zuigt.

Ook wil wel een dual fan voeding helpen. (deze zuigt de warme lucht bij je cpu weg)

Heb zelf een amd 2400 gehad en die draaide ook met deze temperaturen op 38 graden.

Let wel op: Hoe meer ventilators, hoe meer herrie die maakt.

Oja, ik ga er van uit dat de pc-kast schoon is (voorzichtig uitgestofzuigd), niet in een afgesloten kast staat en je alleen een cpu-fan heb.

[edit]
welkom overigens op helpmij
[/edit]

Laatst bewerkt:
Schrikbarend hoog is 60° niet. Als dit een " idle" temperatuur is, dus je gebruikt de PC niet, dan zal de temperatuur bij gebruik wel stijgen.

Kan er voldoende lucht rondom de PC stromen?

ik heb nu ff omdat ik me pc koud wil houden ff om te testen.... airco erop gezet.. cpu : 45 graden nog...
moederbord : 16 graden
hhd : 9 graden
en me aux : 13 graden

ik vind me cpu nog te hoog.. is er een sensor stuk of verkeerde instellingen.. en ik verbrand me handen erbijna aan als ie uren gedraaid heeft

alvast bedankt danny

Danny,
er is geen sensor stuk en je instellingen staan ook goed.
Beantwoord eerst eens de gestelde vragen.
Staat je pc in een afgesloten kast (kan er dus voldoende lucht langs pc stromen?)

Heb je al eens je kast open gemaakt en is deze stofvrij gemaakt?

Een airco op je kast zetten is niet echt wenselijk in mijn ogen..

Je kan een kleine test doen:

haal de zijkant van je pc-kast en kijk wat je temperatuur doet, als deze omlaag gaat moet je dus een ventilator (liever 2) erbij zetten..

open ruimte staat ie .. en stofvrij gemaakt net

ik heb er nu een zijpaneel eruit..(zonder airco dan:P) ging ie naar de 63+ graden..

ervoor heb ik het nooit gemeten hoeveel graden is was.. sinds vandaag ff evererst home erop gezet...

toen heb ik maar de airco van me ouders erop gezet. met paneel open.. en wat ik net zij van de graden zoveel is alles met airco

en zonder dus liep is al vrij snel op naar de 63+
en de rest was stabiel en normaal

oke,
zolang je geen vastlopers heb is er weinig aan de hand:)

Als je je temperatuur echt omlaag wil hebben (wat in mijn ogen wel wenselijk is) schaf dan 2 casefans aan en wellicht een betere cpu koeler met koelblok.

Gebruik hiervoor eventueel de zoekfunktie van helpmij om te kijken wat een goede cpu koeler is.

Succes ermee en laat het even weten als je nieuwe fans heb aangeschaft en wat dan je temperatuur is.

Laat je vooral niet gek maken, hoe zuiver is zo,n meting nu eigenlijk ?

Je zou aan een temp. meet probe moeten komen,kun je een vergelijk maken.:cool:

Geplaatst door dannygti
ik verbrand me handen erbijna aan als ie uren gedraaid heeft
danny

@Apoe,

Die meting zal best kloppen als ik deze quote goed begrepen heb............

he ik zag dat je vertelde dat je everest hebt geistaleerd, maar dat programma is niet 100% te vertouwen want bij mij gaf ie aan dat mijn cpu 81 graden is terwijl er bij BIOS 65 graden stond.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan