Warmte PC in grote kast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maximvdw

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Berichten
921
Hallo,
Ik heb een server pc samengesteld. Maar omdat het nogal een geronk geeft heb ik hem in een grote kast van 1,5m*50cm*2,5m gezet.
Ik heb hierbij gezorgd dat de koeling niet te dicht bij de zijkant stond (10cm van de rand) Ik heb de pc 1 nacht laten opstaan en dit zijn de gegevens
die HWmonitor van temperatuur en fan speed gaf. Ik wil weten of dit goed is en niet gevaarlijk (voor mijn pc en huis :D). Ik heb ingesteld op mijn server dat hij bij temp van boven de 60grade celcius (gedurende 4 minuten) afsluit. IS dit goed of moet ik het lager instellen?

DATA 18/02 -> 19/02
TEMPERATURE CPU: NOW;46grCel MIN: 39grCel(start) MAX:58grCel (03:23 am)
TEMPERATURE INTERNAL DRIVE: NOW: 44grCel MIN: 30grCel MAX: 52grCel (03:35 am)
TEMPERATURE EXTERNAL DRIVE: NOW: 34grCel MIN: 29grCel MAX: 45grCel (00:02 am) <- moment backup
FAN CPU: NOW: 3345 RPM MIN: 2923 RPM Max 4239 RPM

en dit is de temperatuur van een digitale thermometer in de kast zelf
Nu: 33grCel
min (20:04) 21grCel
Max (03:30) 37grCel

en dit zijn de temperaturen bij een Idle systeem dat op 3uur een windows update had.
Is dit goed/slecht?

Gr,
Maxim
 
Laatst bewerkt:
onder de 60 graden is er zeker niks aan de hand. Prima toch!
 
Ja. Prachtig!...

In servers zitten vaak Xeon processors, & die mogen maximaal 120 graden C. worden. Als de server echt zwaar gebruikt gaat worden is 60 graden waarschijnlijk een beetje te laag...
 
mischien was ik wat te onduidelijk met men vraag.
Het gaat om een gewone pc die is omgebouwd om energiezuinig te worden gebruikt als server
dus geen echter server zoals in een datacenter. en met de kast (mischien ook onduidelijk nu ik erover nadenk ;) )
is een gewone kleerkast :p deze is niet echt verlucht maar wel redelijk groot.
klopt met deze info jullie standpunt nog?
gr,
maxim
 
Zit alles nog wel in de originele computerkast & is het aangesloten op een goed geaard stopcontact?
Kleerkast verder leeg?

Meeste electriciteitsbranden worden veroorzaakt door kortsluiting (apparaten zoals strijkijzers uitgezonderd).

Je kan nog overwegen om een ventilatie-gat te zagen, vuistregel 4x de diameter van de ventilator.
 
je moet ook je huiskamer tempratuur mee rekenen als het in jou kamer standaard 20 graden is zal de processor zijn temp daar nooit onder komen
de tempraturen zijn goed 58C is ruim on de TJMAX van die processor

ik weet niet hoe jou kast eruit ziet meschien tog ff een fototje plaatsen zodat wij wellicht nog wat tips kunnen geven?
(binnen en buitenkant)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan