Warmteprobleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiljoh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 apr 2010
Heel ongeregeld, soms af en toe soms vaak achtereen bevriest mijn scherm (cursor)
Kan haast niet aan software liggen; heb nl. Vista opnieuw, dus schoon, geïnstalleerd en geen vreemde software binnengehaald. Euvel duikt sneller op als ik internet op ga.
Heb processorkoeler schoongemaakt, was niet erg vuil maar toch iets beter resultaat.Heb met hulpprogrammaatje temperatuur gevolgd: tusse 52 en 56 graden koelventilator op 30%.
Weet niet in Bios de temperatuur te vinden als die al zélf een sensor heeft.
PC is ruim één jaar oud, CompaqSR5521NL met Phoenix LTD BIOS
Processor AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual core 4600+; 3 GB geheugen;Videokaart en netwerkkaart NVIDIA.
Zou de koelventilator niet harder moeten draaien en hoe bereik ik dat?
Of zit ik helemaal op het verkeerde spoor en zit de oorzaak ergens anders?
Een kreet om hulp!

Zet de koeler eens op 100% en kijk eens " houd hij het dan langer vol "
zo ja, dan kan het aan je temps ligen, maar toch 56 C vind ik niet veel heb hier intel ook op de 89 gehad ( ooit )

Warmteprobleem

Jazeker Applefaq dat zou het probleem wel wat duidelijker neerzetten maar: Hoe kan ik die koeling sterker maken? Is dat ergens in te stellen en hoe kom ik daar dan bij?

Ja dat kan met een programma ik weet de naam niet maar er zullen hier vast wel lezers zijn
ik zal zelf ook even zoeken

In je bios instellen dat het automatische regeling van de processor-koeling uit staat. Dan draait de fan gewoon zo snel als het kan.

Reactie van Probleempjes is erg interessant maar:
Ik weet in mijn BIOS het onderwerp "automatische processorkoeling" niet te vinden; kunt u mij helpen?

Op mijn HP-Compaq-p.c. heb ik geen toegang tot de BIOS
Verder heb ik ontdekt dat de temperaturen helemáál niet hoog zijn en met schoonmaken heb ik ze nog 5 graden omlaag gekregen.
Het euvel bleef bestaan en daarom heb ik Mobil Partner, een interim mobiel internet van XS4ALL gedeïnstalleerd want bij online kwam het euvel veel vaker voor!
Dat bleek de remedie; volgens XS4ALL heb ik de pech gehad een defecte stick ontvangen te hebben.
Nu, met een definitieve internetverbinding doet alles het als een zonnetje en supersnel!
Iedereen bedankt voor jullie hulppogingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan