Wat advies nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is geen splinternieuw plankje. Alweer even geleden is het bord bekeken : Klik

De conclusie luidt samengevat : voor een lowbudget bord is het een aardig bordje, MAAR men heeft tijdens de diverse testen nogal wat kwaliteitsproblemen gehad met het AGP slot.

Vraagje: waarom zou je anno 2007 een plankje willen hebben dat ergens in 2004 ontwikkeld is en begin 2005 op de markt is gezet?

Dat zou hopelijk heen probeleem zijn want ik heb nou AGP Video kaart maar ik ga over naar pci-e alleen weet nog niet waneer.

Geef svp eens wat meer informatie.
Ga je in een oudere pc dit moederbord (laten) plaatsen ter vervanging van een ander bord , of gaat het om een nieuwe pc?

Mijn huidige :

Sempron 2800 1.6 Ghz
2x 512 DDR
MSI K8MMV
Radeon X800GTO (agp)

IDE HDD 80 GB
x2 IDE dvd drives

Wil upgraden tot :
Celeron 3.46 Ghz
2x 512 DDR
775Dual-880Pro
Rest blijf hetzelfde. Later een PCI-E videocard en DDR2 geheugen en 200GB Sata schijf

Heb je er enig idee van wat de nieuwe processor beter doet dan de oude.....?

Ik betwijfel het.............!

Kijk vooral naar de specificaties en testresultaten van beide : Klik

Hm, de link werkt niet.
Ik los het even anders op. Ik kom er zo op terug.

huh ik snep er niet zo veel van :confused:

Ze zijn even snel :confused:

maar ze zijn toch een 1.6 en andere 3.06 ( ik ga voor de 3.46 versie) Ghz is toch sneller ?

Sterker nog, op sommige onderdelen is de "oude" Sempron zelfs sneller in de verwerking van data dan de Intel. Ik zou zeggen, overweeg het e.e.a. nog eens........

Als je echter heel veel met filmbewerking bezig bent, is de Intel aan te raden (40% sneller).
Ben je vooral ook een gamer, kijk dan naar de minieme verschillen (Doom) en bij bijv. de game Unreal Tournement, zelfs betere prestaties van de Sempron.

Laatst bewerkt:
Hih ik game veel en ik bewerk ook veel. Het wordt dus P4 denk ik ;)

Kijk dan vooral ook eens naar DIT artikel en wacht nog even een aantal weekjes af. Het kan je heel erg veel eurootjes schelen.

Laatst bewerkt:
waarom zou je geld uitgeven aan een nieuwe cpu als ie niet eens beter is als je oude.

Een ding dat ik al ondervonden heb: Celeron = Bucht als je alleen op Mhz kijkt. Laat je niet misleiden door zen veel hogere mhz want daar schiet je niets mee op.

Thanks all :thumb:

Ik ga voor de pentium d op die site met die prijzen en zo schijnt Pentium D beter dat sleshtse DualCore

Pentium D is gewoon de opvolger van de Pentium IV. Pentium D heb je ook in Dual Core en daarna heb je gewoon de Pentium Core Duo :).

Owja: koop PC's niet met het oog "dan upgrade ik later". Dat is iets wat normaal gesproken goed werkt (neem een auto of een huis) maar niet met PC's.
Een hondenleven vermenigvuldig je met 7, een PC minimaal met 20.

Als je niet binnen één jaar tijd gaat upgraden kan het soms nog zin hebben, in het andere geval heeft de techniek je alweer ingehaald. Houd hier rekening mee met de aanschaf van apparatuur. Je houdt nu rekening met DDR2 en PCI-E? Wanneer ga je dat doen? Als DDR 3 (halvewerge 2007) en PCI-E2 (bij wijze van spreken) uit zijn?

Laatst bewerkt:
binne 3 maanden heb ik alle onderdelen binnen voor de upgrade dus dat zal wel lukken :thumb:

Pas je op met het moederbord? De ene processor wil graag socket X en de andere processor wil weer op socket Y.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan