Wat als je de driver niet meer hebt van een kaart? en wel download maar niet gezien?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carcelia

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2002
Berichten
220
Hoi,

Ik heb en nieuwgekochte Fast Ethernet adapter PTC101TX van Mentor. Heb de diskette vernaggeld helaas. Ben aan het zoeken geweest op het net, al 4x de driver gedownload. Als ik hem wil installeren dan laat ie zien wat ie zoekt, staat er ook op maar er komt geen lijstje van modellen. Wat gaat er nou niet goed? Ben hier al 2 uur op z'n meest mee bezig :evil:

Bedankt alvast en groetjes,
Carla
 
Let even op of windows ook inderdaad de juiste driver selecteert bij het opnieuw installeren van je netwerkkaart. Soms is windows erg eigenwijs en neemt hij stiekem zijn eigen driver. Tijdens het installeren van de driver kan je zien van welk pad hij hem installeert.
 
Thaaaaanks Tkriekie

Hartstikke bedankt :D

Hij is geinstalleerd maar wil alleen nog niet aan. Windows (98) wil niet restarten, dan weet ik al genoeg, maar niet WAAROM ie dat niet doet.

Alle instellingen staan goed, als het goed is.

Groetjes,
Carla
 
alleen wordt ie niet gezien :-(

Nou is ie geinstalleerd en hij wordt gezien in appbeheer maar als ik hem aan wil klikken in Explorer dan bestaat er geen netwerk en zijn we nog niet online.
Alle instellingen staan goed maar hij wil er niet aan.

Groetjes,
Carla
 
Jawel

Daar is hij weer.

vertel nu dan eens even lekker overnieuw wat hoe waar hoe laat.....alles wil ik weten.

Wat voor netwerk hebben we, usb, routers, switchen, hubjes, draadloos.
Hoeveel pc's, wat is de bedoeling van het netwerk.

Want het enigste wat ik nu lees is, nieuwe ethernet kaart gekocht die eindelijk geinstalleerd is.
Dat is dan alvast stap 1.

grtjs jjw
 
druk geweest :)

Hoi,

Ik heb even van de KC's de systemen erin gezet.
Praat wat makkelijker.
Hij is nu wel goed geintalleerd in apparatenbeheer maar wordt nog niet gezien in de explorer netwerk

Net stond ie ineens weer op autoIP wat dus niet werkt bij ons. Er zit een routerswitch tussen.
Gisteravond voor het formatteren, vanwege overheveling naar een andere kast, werkte het perfect met dezelfde netwerkkaart en instellingen en nu verd... ie het gewoon te alle male.

Groetjes,
CC
 
Netwerk is niet te benaderen ondanks "goede" installatie

Hi All,

Ik heb de Netwerkkaart eruitgehad en op een andere plaats gezet. Werd gelijk gevonden door de compie EN automatisch geinstalleerd, maar NOG kan het netwerk NIET benaderd worden. Heb hem al een ander IP gegeven, want normaal staat ie als 2e maar nr 3 was eerder online en geinstalleerd als nr 2. Denk geef ik hem nr 4, maar maakt allemaal niks uit.

Wat is er nou mis met dat ding???

Groetjes,
Desperate knowledge seeking Carcelia
 
Netwerk

je hebt dus een netwerk met meerdere pc's, elk van deze pc's hebben een netwerk kaart, allemaal hebben ze een vast ip adres of krijgen ze bij opstarten een ip adres toegewezen van de router.
dat vind ik belangerijk.

We hebben dan meerdere oplossingen maar dan wil ik wel weten of ze een ip adres krijgen of hebben.

grtjs jjw
 
yes yes yes

Hi All,


Het werkt eindelijk. Kaart in een nieuw slot gedaan en NOG een keer geformatteerd en nu doet alles het wel.

Bedankt voor alle informatie en hulp en

Groetjes,
Carla
 
Geholpen

En dan hebben we nog niet eens geholpen, helemala zelf gedaan.

Goed werk.

grtjs jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan