Wat bepaalt de snelheid van je internet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chaantal

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2012
Mijn provider is Telenet en ik gebruik fibernet. Toch vind ik niet dat wij zo razendsnel kunnen surfen. Ik zou dus graag willen weten wat bepalend is voor de snelheid van je internet ? Kan dat aan de router liggen ?
Wij hebben ook sinds kort een smart tv en die is nu draadloos verbonden met de pc. Als je via de browser van de tv internet oproept dan gaat dat wel zeer traag. Mijn echtgenoot is trainer en zit op sites waar je korte films over voetbal kan bekijken en die rollen tergend traag.
Ik zou graag willen weten of er daar een oplossing voor is.

De langzaamste schakel in je internet verbinding is bepalend voor de snelheid die jij haalt ;)

om te beginnem zou je kunnen testen welke verbinding je hebt bij bijvoorbeeld speedtest.net.
Draadloos zei je? misschien is de tv wel overgegaan naar de langzaamste wifi-verbinding, wifi is nogal "gevoelig" voor grote afstanden, betonnen muren en isolatie waar ook nog zilverfolie aan gehecht is ... Kun je de SmartTV ook bedraad aansluiten? Zoja, zou ik dat zeker proberen!

Dit zijn de cijfers van de test :

download speed 12288 kbps (1536 KB/sec transfer rate)
upload speed 1969 kbps (246.1 KB/sec transfer rate)

ik heb echt geen verstand van die cijfers, kan dus niet zeggen of dat snel of traag is.

Dat is niet echt snel aangezien de gemiddelde downloadspeed zo rond de 33Mbps ligt waar de jouwe rond de 12Mbps ligt.

Ik zal eens contact opnemen met Telenet. Vraag mij toch af waarom ik betaal voor Fibernet als het toch zo traag gaat :confused:

En welk abbo heb je bij telenet dan !?
Dat je fiber gebruikt wil niet zeggen dat je ook het hoogste abbo hebt en daarmee gewoon een lagere snelheid krijgt !!

Edit: Fibernet is standaard 50 Mb zie ik dus je zit te laag !!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan