Wat betekend "cdboot: memory overflow error"?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
1.005
Hallo,
Bij het opstarten vanaf een windows xp cd verschijnt de volgende tekst:
Boot from Atapi cd-rom
No emulation
CDboot: memory overflow error

Heeft dit iets te maken met te weinig geheugen hebben? Wat voor geheugen is dit dan, en is dit uit te breiden?
mvrgr. Kanyarat.
 
Voor zover ik het kan zien moet je betalend lid worden om de oplossing te zien te krijgen.
 
Dan moet je iets verder kijken. Scroll maar naar beneden en je zult het antwoord kunnen lezen
 
Dat klopt. Daar staat erg veel maar als een pc het niet doet wordt het toch wat moeilijker.
Ik zal proberen het wat duidelijker uit te leggen. Ik rommel wat met een paar oudere pc's om daar wat van te leren:rolleyes: . Nu ben ik er met eentje bezig waar een Asus P4B moederbord in zit, met windows milennium als besturingssysteem. Als ik deze pc aan de praat krijg mag ik hem houden alleen wil diegene de data die op de HD staat graag terughebben.
Ik dacht dus een backup te maken van de data en er vervolgens windows xp op te zetten. Maar als ik hem opstart gebeurt het volgende:
* Eerst geeft hij aan dat er maar 32,0 MB RAM inzit terwijl dit 384 MB is (verschillende uitgeprobeert maar hij blijft 32,0 MB RAM aangeven.
* Dan krijg ik de device listing (zonder mogelijkheid om in de bios te komen)
* Dan krijg ik kort het windows me scherm te zien (met een lange en een korte piep!?)
* Vervolgens weer het device listing scherm.
* Dan schijfcontrole omdat ik hem iedere keer uit moet drukken.
* Dan krijg ik het scherm netwerkwachtwoord opgeven (en denk dan er in te kunnen).
* En als ik dat gedaan heb krijg ik een mooi blauw scherm en is het over.
Toen bleek dat ik hem zo niet aan de praat kreeg heb ik er een andere (zelfde) HD ingezet met de bedoeling daar xp op te zetten zodat de pc in ieder geval werkte:( Toen ik dat probeerde kreeg ik dus dat verhaal van "memory overflow error"). Vandaar dus mijn vraag. Ik dacht dus dat dit te maken had met het feit dat er 32MB RAM aangegeven wordt terwijl er veel meer in zit.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan