Wat betekend de mb van de videokaart ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dark
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dark

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2006
Waar is die bijv 512 MB Geheugen voor (voor de 3d beelden ik heb geen flauw idee) ????

Heb je het over de videokaart of het geheugen van de PC zelf?

van de videokaart ! wat ik niet snap wat er is 128 MB 256 MB 512 MB enz. wat is die mb is dat de snelheid of is dat de grafische mooheid ??? ik weet niet kan iemand me helpen

Dat is het geheugen op de videokaart, zodat er minder van de PC geheguen gebruik gemaakt wordt. Niet alleen het geheugen is voor de grafische mooiheid. De videokaart processor(GPU), doet het meeste om een mooi beeld te krijgen.
GPU
(Graphics Processing Unit)
Chip voor grafische bewerkingen. Het hart van de grafische kaart. De GPU wordt vooral ingezet voor het berekenen van lichteffecten en vormen in 3D-spellen. Doordat de gpu deze intensieve wiskundige berekeningen op zijn rekening neemt, kan de cpu zich met andere zaken bezighouden.
Bron:
http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3

Laatst bewerkt:
tnx man eindelij kweet ik wat dat is.

dus in principe is het eigenlijk niet belangrijk hoeveel MB een grafische kaart heeft.

KUNNEN jullie me helpen ik wil een nieuwe videokaart kopen omdat deze nu gewoon te traag is in spelletjes ik heb nu een readon 9550, weten jullie een snelle videokaart waar ik die kan kopen (agp8x) rond de 150 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan