Wat betekend sbpci??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchbull

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Hallo allemaal,

Wie kan mij vertellen wat sbpci betkend?

Als ik mij windows opstart (win 98SE), dan krijg ik bij het opstarten een blauw scherm van windows met de melding dat sbpci niet goed is en dat ik het met handmatig device ofzo moet veranderen!

Ik heb nu ook geen geluid op de computer, maar ik weet niet hoe ik dit oplos, ik hoop dat iemand een idee heeft!

soundblaster pci (slot)
tis je videokaart dus
edit: misschien ff verwijderen en opnieuw installeren met de nieuwste drivers?

Laatst bewerkt:
dat lijkt op een driver van award. zeker onboarded geluid en video???. kijk ff bij je eigenschappen van deze computer dan bij hardware. kijk of er vraagtekens of uitroepteken bij staan zo ja .drivers opnieuw installe

Ik heb de drivers opnieuw geinstalleerd, maar ik blijf dezelfde melding krijgen! Het is wel onboard sound ja. En er staan uitroeptekens voor, en als ik dan zeg besturingsprogramma bijwerken, dan geeft ie aan dat ie dezelfde blijft gebruiken.

De melding die de computer geeft is:

The SPPCI interrupt had been routed incorrectly by the system. AudioPCI inactive. Use automatic settings in the device manager

Heb geen idee wat ermee bedoeld wordt!!!

Laatst bewerkt:
verwijder de drivers uit apparaatbeheer waar een geel vraagteken/uitroepteken voor staat dan pc afsluiten en opstarten dan zou die opnieuw naar de drivers moeten gaan zoeken en dan handmatig aangeven welke drivers te gebruiken

The SPPCI interrupt had been routed incorrectly by the system. AudioPCI inactive. Use automatic settings in the device manager
staat er een kruisje bij de bronnen voor AUTOMATISCHE INSTELLINGEN GEBRUIKEN ?.dus bij de betreffende hardware met uitroepteken/vraagteken /eigenschappen/bronnen daar staan welke irq je gebruikt enz

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan