Wat betekent 10/7 in c++?

Status
Niet open voor verdere reacties.

yanik

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2011
Ik zit het boek te lezen en heb 9/9 of 10/7 nooit in het boek gezien. Wat betekenen deze getallen? Nou is de opdracht dat de getallen 1/7,2/7 tot en met 10/7 op het scherm zet, waarbij de breuken geschreven worden als decimale breuk met een precisie van 10 decimalen. Wtf betekent dit? Als ik 1/7 typ, gaat de compiler toch delen?

in een ander topic meld je zelf

"Het is altijd hetzelfde liedje. Wanneer ik me een beetje inspan, ontdek ik alles zelf ongeacht de commentaren die ik krijg op deze forum"

Misschien een goed idee om je weer een beetje in te gaan spannen.

Suc6 verder,

Tardis

in een ander topic meld je zelf

"het is altijd hetzelfde liedje. Wanneer ik me een beetje inspan, ontdek ik alles zelf ongeacht de commentaren die ik krijg op deze forum"

misschien een goed idee om je weer een beetje in te gaan spannen.

Suc6 verder,

tardis
:p

Ik zit het boek te lezen en heb 9/9 of 10/7 nooit in het boek gezien. Wat betekenen deze getallen? Nou is de opdracht dat de getallen 1/7,2/7 tot en met 10/7 op het scherm zet, waarbij de breuken geschreven worden als decimale breuk met een precisie van 10 decimalen. Wtf betekent dit? Als ik 1/7 typ, gaat de compiler toch delen? Weet iemand het antwoord aub? Anders kan ik niet verdergaan met leren

Laatst bewerkt:
die opdrachten moet je natuurlijk zelf maken, kijk naar de limits.h header voor de precisie van een double.

als ik dit wist, was ik hier niet. Maar btw, is 10/7 hetzelfde als 10 een horizontale lijn eronder en vervolgens de 7 onder de lijn?

ja, klopt, de uitkomst is ovigerens decimaal.
staat dat allemaal niet in dat boek?

ja, klopt, de uitkomst is overigens decimaal.
een beetje, lol. Maar toen zaten de nummers gescheiden door een horizontale zijn met een nummer op de horizontale lijn en het andere onder de horizontale lijn, tussen haakjes. Hoe dan, het lukt mij niet om de opdracht uit te voeren.
Ik zit het boek te lezen en heb 9/9 of 10/7 nooit in het boek gezien. Wat betekenen deze getallen? Nou is de opdracht dat de getallen 1/7,2/7 tot en met 10/7 op het scherm zet, waarbij de breuken geschreven worden als decimale breuk met een precisie van 10 decimalen. Wtf betekent dit?
Het lukt me niet om de getallen op het scherm te laten verschijnen. Deze keer en ik echt radeloos en weet k niet waar ik naartoe moet. Hoe dan ook, ik heb er dit van gemaakt:

#include <iostream>'
using namespace std;
int main()
{
for (int b=1; b<=10; b++){
int cb =7;
cout << dec << b << "/" << cb << endl;
}
cin.get();
}

Laatst bewerkt:
9/9 lijkt mij 1 en 10/7 lijkt mij 1 3/7 (1,428)

Laatst bewerkt:
inderdaat, ik denk dat ze willen dat de uitkomst van 10/7 1,4280000000 is

10/7, hoe wil je het opschrijven? is 10/7 duidelijker?

10/7, hoe wil je het opschrijven? is 10/7 duidelijker?

Nope. Vergeef mijn onwetendheid, het staat er 10/7. Betekent dit 10 gedeeld door 7? Hoe dan ook, het nummer dient eruit te zien als 10/7 ( als ik me niet vergis) . Alvast bedankt 4 je antwoord.

ik denk dat ze dit als uitkomst willen: 1,4285714286

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan