wat betekent .plaintext in een stylesheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansijbrandij

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 sep 2004
ik probeer de html code van een e-mail nieuwsbrief te ontcijferen, zodat ik zelf ook zo'n soort nieuwsbrief kan maken in html.

ik kwam twee dingen tegen die ik niet kon terugvinden in het handboek; ze stonden onder de tag <STYLE type=text/css>.

1. wat is: .plaintext {DISPLAY: none}
2. wat is: .toplink { color:#fff !important; text-align:left; font-size:9px;}

wat beteken hierin '!important' ????

wie weet een deel van deze vragen te beantwoorden? of alles?

bedankt, jan

Geplaatst door jansijbrandij
ik probeer de html code van een e-mail nieuwsbrief te ontcijferen, zodat ik zelf ook zo'n soort nieuwsbrief kan maken in html.

ik kwam twee dingen tegen die ik niet kon terugvinden in het handboek; ze stonden onder de tag <STYLE type=text/css>.

1. wat is: .plaintext {DISPLAY: none}
2. wat is: .toplink { color:#fff !important; text-align:left; font-size:9px;}

wat beteken hierin '!important' ????

wie weet een deel van deze vragen te beantwoorden? of alles?

bedankt, jan

1: plain text = Het ASCII tekenset en niets meer, dus zoals je in notepad typt. Geen opmaak tekens als dikke letters, geen onderstreping, geen hyperlinks etc
2: !important is een regel die er voor zorgt dat jouw CSS regel de gebruikers CCS overruled, binnen de voorwaarde dat die user ook geen !important in zijn CSS heeft staan voor die regel.
Bijvoorbeeld als jij in je CCS regelt dat je text rood is en je zet er !important achter, en de gebruiker die die text bekijkt heeft in zijn browserinstellingen of user-css bestand (Mozilla) geregeld dat alle tekst blauw moet zijn, maar heeft daar geen !important achter staan, dan wordt jouw tekst toch rood getoond. Echter als die gebrruiker wel !important erbij staan, dan wordt zijn voorkeurskleur (blauw) gebruikt.

Olav

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan