Wat bevat een Microsoft Account

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Hallo Allemaal,

Wat bevat een Microsoft Account, dat wat gevraagd wordt te installeren als je Win10 geinstalleerd hebt.

En dan bedoel ik eigen Bureablad, en instellingen van de diverse Office programma's. Uitleg waarom ik dat wil weten:

De laatste keer enige wekene geleden installeerde ik een Win10 over een bestaande Win10, waar nogal foutjes ingeslopen waren, even als in Office2016 o.a. Word

Win10 vraagt op een bep, moment om een Microsoft Account te installeren, dus ook zo gedaan met de herinstallatie van Win10

Toen het MS-account werkte, kreeg ik alsof het vanzelf was, mijn oude Bureaublad terug, terwijl ik dit Bureaublad de laatste keer beslist niet geinstalleerd had.

Missschien zet MS-Account ook wel met bijv. instellingen die ik in een eerdere Office2016 installatie gedaan heb terug.

Wie kan mij de weg aangeven, om erachter te komen wat er allemaal in zo'n MS Account wordt opgeslagen

MVG
Jan Filarski

Hoi Jan

Kijk even ( ALS je dat wil ! ) ==> Hier heb je een mooie uitgebreide uitleg over jouw vraag ... ==>> KLIK HIER !

En Beste Jan ... ik heb zo indruk dat dankzij al die vragen van jou hier in forum, mensen bekennen ze of niet zo-juist leren ze veel ......:thumb:

Hee Jan groetjes aan J.Smit :D ( Jan ik heb mijn Volendam pet nog niet ! :D ) ....

Laatst bewerkt:
Hallo Royonix
Het laatste gedeelte van Uw verklaring "mensen bekenne ze of niet juist leren ze veel...."
Dat gedeelte is een beetje noem het maar: krampachtig. Is het nu positief of negatief
Let ook op mijn volgende vraag: betreffende OUTLOOK 2016

Een ander positief iets is dat ook de tour van Nick en Simon + Kees (in Amerika) zeer positief is.

MVG
Jan Filarski

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Jan ...jammer dat je me niet begrijpt ....:( heb ik geen zin nu opnieuw in detaile hier over zoiets hebben ...:D
Maar Jan i.v.m. positief/negatief moet ik je garanderen dat ik bedoelde absoluut 100% positief zelf ike van je vragen veel kan leren ....
Ik ben nog steeds geen W10 gebruiker, maar zodra ik je een vraag zie ( i.v.m. w10 dus ! ) meteen ga ik op zoek naar een mogelijke oplossing, dan kom ik tegen nieuwe en uitgebreide artikelen welke nog heb niet gezien
op die manier moet ik ze lezen, en ook op die manier tegelijk leer ik ook betreffende W10 ...) snap je me nu :( ? ...... :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Royonix,
Ik vind het erg "dapper" van u, zoals u hiermee omgaat.
Ondanks de vele kleine probleepjes waar ik ten opgelopen ben, vind ik Win10 een prachtig programma, dat me normaliter veel plezier geeft. Ik raad u daarom danook met klem aan, Win10 zo snel mogelijk te installeren. Dank u wel voor uw openhartigheid. Tot schrijfs.
Mvg
Jan Filarski

Hoi hoi Jan ....:thumb:

Heh mijn moto altijd was wees maar eerlijk open en kritisch voor alles en tegen alles enz.. alleen maar op die manier hoef je misschien niet eigen ellebogen door deze enge leven gebruiken enz..

Op andere kant Jan je hoef niet tegen mij *U te zeggen ...:D als ik toch oud ben, dan voel ik me nog ouder ...:D ... gewoon jij of Roy of Royonix etc.. :thumb:

I.v.m. w10 ach dat is kleinste probleem die spaar ik voor een eigen laptop die binnenkort komt in mijn handen ook, en ook wil liefst een eigen schijf-in-handen-licentie .... voor geen goud wil ik upgrade of desktop-PC met deze OS ( van mij W10 verdient niet op desktop systeem te zijn ! ...maar oke ) en zoiets dergelijks :confused:

P.S. Uiteindelijk denk ik nog steeds zeer serieus eens na dat ik binnenkort liever naar Mac systeem of een of ander Linux over zal gaan, mijn privacy is me belangrijker dan een mooie braaf/brave-gedoe-relatie met W10 makers en hun potenkijkers-bestuurders ...
Beste mijn Jan mooie windows tijden zijn voorbij en laat je zich niet ompraten door iemand wie zegt dat niet zo is ...:(

xm3f2w.gif
Jan .... Aangenaam ook en ook ....... Tot schrijfs !

Laatst bewerkt:
Hallo Royonix,
Ik ben ook bezig geweest met Unix of eigenlijk Ubuntu. Erg leuk systeem maar ik had er te weinig kaas van gegeten, en ik had altijd het gevoel dat het altijd achterop liep t.o.v Windows. Wel graag had ik me graag op een Mac geworpen. Maar nu ik Win10 heb, blijf ik maar hier bij, nogmaals in alle tevredenheid.
Trouwens, ik vond de mooiste tijd nog de DOS tijd. Vooral het begin. M,n eerste XP -systeem zelf inelkaar zetten, en dan nog werken ook. Maar het was wel primitief t.o.v. tegenwoordig. Mooie tijden waren het.
Iedereen moet doen wat hem of haar het meest aanstaat qua OS bedoel ik. Als ik jonger was zou ik me ook op MAC richten.
Mvg
Jan Filarski

:D Heh dat ik Mac wil betekend ook niet dat ik jong ben .... ik bedoel die poosje wat ik nog heb wil ik liever in rust even doorleven zonder stres enz...
Ik ben helemaal niet tegen w10 ( dat blijk alleen maar zo ) maar niemand ook hoef mij zeggen dat die beste ooit windows/OS welk gemaakt nu is ....snap je me :( ?

Ik ben mijn beste Jan ook uit die DOS tijden nog en ook floppy's tijden en alle andere rest windows dat ze waren ( ik heb ze allemaal als eigen licentie origin. op schijf ! ;) ) ..etc..
Window 10 zal ik ook gebruiken en evt. ook eigen schijf-licentie hebben, maar dit word zeker in mindere maten dan ook alle andere voorgangers, daardoor wil ik even overgaan ( als privé dus ! ) naar een Mac of Linux ...

Ik blijf dus op die manier windows10 leren lees ik altijd deze OS-bezitters problemen over rond, zoals ook hier, en volg ik actualiteiten over deze windows en probeer ik zelf ook oplossingen zoeken zodat ik af/ en toe misschien iemand helpen kan etc..

Laatst bewerkt:
Hallo Royonix,

Waarom is (bijna) iedereen zo banj of het eventueel spionneren van Microsoft?

Volgens mij kun je dat uit zetten en wat hebben ze dan te verbergen?

De Win10 installatie is gratis, over een Win7 heen, Dus ?

MVG
Jan Filarski

Ten eerste is het niet uit te zetten en ten tweede heeft het niets te maken met iets te verbergen hebben. Het gaat M$ gewoon niets aan wat iemand op zijn computer heeft staan en er mee doet.

Hallo Royonix
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar toch denk ik dat paranoide een slechte raadsman is.
Mvg
Jan Filarski

Hallo Royonix
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar toch denk ik dat paranoide een slechte raadsman is.
Mvg
Jan Filarski

:confused: Ach oke zie ik dat die nu langzaam keert thema op andere kant, en jij praat nu weer andersom ..
En ik wil niet meer over dit en dat hier hebben, iedereen inderdaad voor zichzelf moet weten ( :( zo jij dus ook ! ) wat gebruiken wil of zal enz..
* Success verder met je vraag Jan ...................:thumb:

m.z.v.g.
Roy

Laatst bewerkt:
...Wat bevat een Microsoft Account, dat wat gevraagd wordt te installeren als je Win10 geinstalleerd hebt. ...

Bijna niks anders dan een installatie zonder dat account, dat heet een lokaal account.
Alleen als je een speciale app wilt installeren, dan moet je even met je Hotmail account inloggen... klaar? Log je weer uit en ga je weer lokaal verder.
Alle andere sofware kun je dan gewoon installeren zoals onder Win7!
Ook hier geldt nog steeds: zorg dat je admins hebt en niet admins. Een standaard gebruiker is in principe geen admin, maar je moet wel 2 admin accounts achter de hand hebben, een zit er standaard (=administrator en is onzichtbaar normaal) in en het wordt geadviseerd een 2e admin account aan te maken, zelf noem ik die altijd "admin".

http://www.zdnet.be/tips/170400/zo-meld-je-aan-op-windows-10-zonder-wachtwoord/
Lokaal account
Het is overigens ook nog altijd mogelijk om Windows 10 met een lokaal account te gebruiken. Dat kan zowel tijdens de installatie als erna.

Wanneer de installatiewizard vraagt om je Microsoft-account in te geven, klik je op ‘Don’t have an account’ en in het volgende venster kies je voor ‘Sign in without a Microsoft account’.

Heb je Windows 10 al geïnstalleerd met een Microsoft-account, dan kan je naar een lokaal account overschakelen door naar ‘Instellingen’ te navigeren en daar te kiezen voor ‘Accounts’. Klik in het venster dat nu verschijnt op ‘In plaats daarvan aanmelden met een lokaal account’ en volg de stappen om een lokaak account in te stellen.

Gebruik je een lokaal account, dan kies je zelf of je al dan niet een wachtwoord instelt. Je verliest dan wel wat functionaliteit van Windows 10, maar er wordt tegelijk ook veel minder informatie doorgestuurd naar Microsoft.

Laatst bewerkt:
:confused: Ach oke zie ik dat die nu langzaam keert thema op andere kant, en jij praat nu weer andersom ..
En ik wil niet meer over dit en dat hier hebben, iedereen inderdaad voor zichzelf moet weten ( :( zo jij dus ook ! ) wat gebruiken wil of zal enz..
* Success verder met je vraag Jan ...................:thumb:

m.z.v.g.
Roy

Hallo Royonix

Ik heb dit schrijven absoluut niet persoonlijk aan jou bedoeld.
Als je dat wel zo begrijpt, "Mijn Excuses dan hiervoor
MVG
Jan Filarski

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan