Wat blokkeert advertenties?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vdijken

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2008
Berichten
239
Ik heb adblock alleen in Firefox. Maar als ik browse met Internet Explorer of Vivalvi zeggen sites als bild.de of nu.nl dat ik een adblocker aan heb staan, maar dat is niet zo. Uitschakelen in Firefox helpt niet.
Zelfs als ik Adblock verwijder uit Firefox geven alle 3 de browsers nog aan dat ik een adblocker aan heb. Weggooien van de directory uit het profiel van Firefox helpt ook niet. Waar kijken de websites dan naar om te constateren dat er een adblocker aanstaat terwijl dat niet het geval is? De Tor-browser (afgeleid van Firefox) heeft er trouwens geen last van.
 
Opnieuw geef ik de tip om alles wat er op de computer wordt opgestart te bekijken met AutoRuns van System Internals. Zou er iets zijn wat dergelijke dingen doet met de browser, dan wordt dit misschien apart opgestart en kan het in deze list voorkomen. Met AutoRuns vindt je trouwens ongewenste of vergeten dingen die niet als Malware worden herkend. Wel moet je dan vaak even bij de eerste zoekresultaten van Google kijken.

Met Internet Explorer heb ik weinig ervaring maar ik kan me voorstellen dat je de privacy instellingen en met name de instelling voor het mogen doorsturen naar pagina's van derden zou kunnen controleren. In de virusscanner vindt je vaak ook instellingen voor Internet Explorer.
 
Hoi vdijken dus jij bent Tor browser gebruiker, daar heb jij geen last van pop-ups enzo ? en wat doe je met tor-browser zoals ?

Als jij in Explorer last van geblokkeerde pop-ups hebt dat is alleen maar omdat die ergens zo ook ingesteld is dat die geblokkeerd word, hoezo jij Pop-Ups wel hebben wil dat begrijp ik niet :(

Maar als jij niet achterkomen kan waar je die Pop-ups DE-blokkeren kan, je kan ze ook op andere manier voor op eigen keuze per-site toestaan dus ..... kijk plaatje onder !

:D Hier kan je dus alle Pop-Ups tegelijk en blokkeren maar ook toestaan kijk goed plaatje en blokkering niveau onderaan ! -->>Pop-Up van bepaalde website toestaan !.jpg POP-UP !.jpg <<-- In Internet Explorer Pop-Úp's blokkeren standaard staat altijd aan !
 
Laatst bewerkt:
Tot dusver helpt niks.

Ik heb AVG als virusscanner en die gooit adwcleaner eruit. Malwarebytes naast AVG lijkt me niet zinvol. Ik heb geen last van popups. Ik kan bild.de niet bezoeken omdat ten onrechte wordt geconstateerd dat ik een adblocker voor alle browsers heb aanstaan, maar in werkelijkheid zit er alleen een in Firefox en die staat uit. En zelfs haal ik hem weg dan is er iets op mijn pc wat websites triggert dat er een adblocker op mijn pc zou zijn. En ik weet niet wat.
 
:( Och je kent dus niet echt AdwCleaner werking enz..
je moet namelijk AVG UIT-schakelen als je met AdwCleaner of MBAM scannen wil ..:( maar omdat je niet echt bekend mee bent, doe maar liever niet en laat maar die aan iemand wie ervaring mee heeft doen ..

En, jij vraagt boven toch zelf dat je wil weten wat advertenties in explorer blokkeert, en blijkt dat die ergens in Explorer een addblocker werkt, terwijl dat helemaal niet zo is toch ?
Is het dan wat met Tor-browser mis en die Explorer stoort ?? of je gewoon Explorer herstellen moet ??
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen last van pop-ups, maar de basisvraag is nog steeds: Waar checken websites op om te kijken of er advertenties worden geblokkeerd; zelfs al heb je geen Adblocker als add-on in Firefox dan worden ze ergens anders door getriggerd. En dat laatste kan ik niet achter komen.
 
Ik heb geen last van pop-ups, maar de basisvraag is nog steeds: Waar checken websites op om te kijken of er advertenties worden geblokkeerd; zelfs al heb je geen Adblocker als add-on in Firefox dan worden ze ergens anders door getriggerd. En dat laatste kan ik niet achter komen.

Maar jij wou weten ook in Explorer waar pop-ups van een bepaalde site evt. geblokkeerd ze zijn, of waar geblokkeerd kunnen worden...... toch ??

Zo begrijp ik als ik jouw woorden aan het lezen ben, .... zoiets dus-->> Maar als ik browse met Internet Explorer of Vivalvi zeggen sites als bild.de of nu.nl dat ik een adblocker aan heb staan ..
Blijkt net zoals jij addblocker aan ergens hebt, terwijl dat niet zo is, klopt toch ?
Voor Firefox of Vivaldi of ook Tor-Browser ( Tor ?? ) waar je die controleren kan, weet ik niet helaas:eek: ..

In dit geval controleren of een site ( in Explorer ! ) geblokkeerd is of geblokkeerd word' je kan zien ook bij Internetopties/Privacy/Websites/
Als maar daar wat genoteerd is en jij vind dat die N.v.t. is, je kan wissen, en vervolgens is dit niet geblokkeerd meer ! ( kijk plaatje onder ! ) ..

Privacy !.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben niet bekend met hoe Thor geïnstalleerd wordt maar het komt standaard met Noscript. Dit maakt het tonen van advertenties moeilijk. Op de een of andere manier zou een site kunnen merken dat Thor wordt gebruikt want ik heb het probleem op genoemde sites niet. Kunt u Noscript binnen Thor uitschakelen of services voor Thor stoppen of misschien maakt u voor Thor gebruik van bepaalde poorten en adressen waardoor men niet ziet wie u bent maar wel dat Thor op de computer gebruikt wordt. Het lijkt mij een vraag voor Overige Browsers of voor op een forum over Thor.
 
:) Nee Alfred hier gaat nu niet voornamelijk over Tor ( dat dacht ik ook ! ) browser-Tor is alleen maar hier genoemd vraag is toch ( kijk boven ! ) wat is dat dat advertenties blokkeert en/ of waar kan je zien dat advertenties geblokkeerd ze zijn incl. browser--Tor dus ook ..
 
Schrijf voor uitsluitsel over hun detectie methodes de helpdesk van genoemde pagina's en vermeld in die e-mail dat u de anonieme browser, welke scripts blokkeert, wel op de computer hebt maar niet gebruikt.

Het is in niemands belang dat u de advertenties niet zien kunt dus zullen ze u in principe verder helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan