Wat denken jullie? Vodafone UMTS IP geblacklist

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Wij maken met ons bedrijf al een jaar gebruik van een Vodafone UMTS mobile connect kaart. Sinds vrijdag kunnen we geen mail meer sturen naar een bepaald bedrijf. Wat blijkt: het IP-adres van de kaart staat op een wereldwijde blacklist, en die wordt dus geblokt door het bedrijf. (het adres wordt blijkbaar door velen gebruikt, en daar zitten ook Spammers tussen). Navraag bij Vodafone leert dat zij "er niets aan kunnen doen dat een derde partij hun IP-adres blacklist". Ja, zeg ik, maar ik kan nu geen gebruik meer maken van jullie dienst à 75 euro per maand, dus wat gaan jullie daar aan doen? "Niets" was het antwoord.

Wat denken jullie, kan het Vodafone aangerekend wordt dat hun adres geblacklist wordt, of hebben wij gewoon pech?

Tweede vraag: kan het IP-adres gemaskeerd worden??

Inderdaad kan het Vodafone niet aangerekend worden dat een ip-adres is ge-blacklist door een derde partij. Wel vreemd dat ze dan geen ander ip-adres "geven" of je op een andere manier van dienst willen zijn. Het lijkt er trouwens op dat een hele range wordt ge-blacklist aangezien Vodafone geen statisch ip-adres uitdeeld bij UMTS kaarten. Misschien nog een keer proberen te bellen of anders abo afsluiten en daarna een nieuwe afsluiten? Maar ja, dat kost ook weer geld natuurlijk. Of het derde bedrijf aanschrijven en vragen of je van de blacklist af komt.

Inderdaad gek van Vodafone. Zelf heb ik al jaren een 'gewoon' abonnement en ik ben altijd meer dan te spreken geweest over de service. Het is dan ook zeer slecht te verteren dat zonder blikken of blozen nul op het rekest wordt gegeven, men is absoluut niet van plan hun klant op welke manier ook van dienst te zijn in deze. :mad: Ik heb het in het gesprek met de 'service'desk vergeleken met een snoepwinkel waar een jongetje iedere dag een rolletje drop komt kopen. Op een gegeven moment wordt het jongetje iedere dag als hij de winkel uitloopt in elkaar geslagen en wordt zijn rolletje drop gestolen, waarna het jongetje natuurlijk niet meer terugkomt. De eigenaar van de winkel gaat er vervolgens natuurlijk alles aan doen om ervoor te zorgen dat het jongetje niet meer in elkaar geslagen wordt. Maar blijkbaar gaat deze vlieger niet op voor grote telecom bedrijven.... :evil:

Overigens hebben ze me wel gezegd dat het IP adres, na uitschakelen van de kaart, automatisch vernieuwd wordt. Tot op heden blijkt dit onzin, de kaart is er begin deze week een hele nacht uitgeweest, maar geen resultaat. Ik ga m hier op kantoor komend weekend uitschakelen, wellicht is de renewal tijd meer dan 24 uur....

Wat ik raar vind is dat ze ook zeiden dat elk mobiel IP-adres wel op een blacklist voorkomt. Dan moeten er dus vele anderen zijn die dit probleem hebben... Hoe kunnen ze dan nog abonnementjes verkopen???

Wat ik raar vind is dat ze ook zeiden dat elk mobiel IP-adres wel op een blacklist voorkomt. Dan moeten er dus vele anderen zijn die dit probleem hebben... Hoe kunnen ze dan nog abonnementjes verkopen???

Dat is volgens mij grote onzin. Wij gebruiken hier 4 UMTS kaarten van Vodafone zonder problemen.

Kun je de IP-range achterhalen die jullie gebruiken? (kan via www.mijnip.nl). Het IP-adres wat wij iedere keer krijgen toegewezen, ondanks het feit dat die :evil::evil: :evil: 'en bij Vodafone claimen dat je na maximaal een uur disconnecten een nieuwe krijgt, is 62.140.137.30.

Wellicht kan ik ze vragen handmatig wat toe te wijzen of zo.

Ik zal proberen volgende week te kijken in welke range ze zitten. Wij hebben nu lang weekend :)

Wow, jullie hebben echt lang weekend! Of heb je gewoon nog niet gereageerd...? :D

het weekend duurde inderdaad voor mij tot gister :) vandaag vanwege drukte geen tijd gehad. zal kijken of het morgen lukt.

Ik ben helaas nog steeds niet achter de ip-adressen die bij ons gebruikt worden. De afdeling die het gebruikt is een sub-locatie waar ik weinig contact mee heb.
Ik weet dus alleen dat het commentaar van Vodafone op z'n minst vreemd te noemen is.
Ik denk dat je als klant best wel wat meer mag eisen aan medewerking om dit op te lossen.
Als ik wat meer weet, post ik het hier.
Succes!

Dank je, we zijn nu aan het nagaan of we nog aan het abonnement vast zitten, en anders gaat er een gepeperde brief die kant op....

Mocht je nog een kans zien, dan zie ik die adressen graag tegemoet! (je weet dat je als je via de kaart verbonden bent met internet gewoon naar www.mijnip.nl kan gaan om het adres te achterhalen?)

(je weet dat je als je via de kaart verbonden bent met internet gewoon naar www.mijnip.nl kan gaan om het adres te achterhalen?)

Ja, dat weet ik, de mensen die ermee werken hebben hun onderkomen zo'n 3 kilometer hier vandaan, maar meestal zijn ze "ergens" in Noord Holland op pad. Ze zijn moelijk te bereiken, maar ik zal m'n best doen :)

Dit topic is al anderhalf jaar oud, maar toch wil ik het even omhooghalen.
Via Google hier terechtgekomen omdat ik sinds een week precies het probleem heb, wat hier beschreven wordt.
Bij sommige fora is het IP geblokt, het hierboven ook al gemelde 62.140.137.30 van Vodafone.

Ik ben benieuwd of hier een oplossing voor is.

Reactie van Vodafone heb ik nog niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan