verhoog
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 7 nov 2001
- Berichten
- 3.143
Wij maken met ons bedrijf al een jaar gebruik van een Vodafone UMTS mobile connect kaart. Sinds vrijdag kunnen we geen mail meer sturen naar een bepaald bedrijf. Wat blijkt: het IP-adres van de kaart staat op een wereldwijde blacklist, en die wordt dus geblokt door het bedrijf. (het adres wordt blijkbaar door velen gebruikt, en daar zitten ook Spammers tussen). Navraag bij Vodafone leert dat zij "er niets aan kunnen doen dat een derde partij hun IP-adres blacklist". Ja, zeg ik, maar ik kan nu geen gebruik meer maken van jullie dienst à 75 euro per maand, dus wat gaan jullie daar aan doen? "Niets" was het antwoord.
Wat denken jullie, kan het Vodafone aangerekend wordt dat hun adres geblacklist wordt, of hebben wij gewoon pech?
Tweede vraag: kan het IP-adres gemaskeerd worden??
Wat denken jullie, kan het Vodafone aangerekend wordt dat hun adres geblacklist wordt, of hebben wij gewoon pech?
Tweede vraag: kan het IP-adres gemaskeerd worden??