Wat doe ik fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0446

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje geleden een paar speakers uit een oude radio gesloopt. Die heb ik aangesloten aan een mp3 plug snoertje en heb in mijn mp3 gestoken. Maar er komt geen geluid uit!
Nu is mijn vraag: Wat doe ik fout, wat ben ik vergeten. Ik heb wel eens gezien dat er een accu gebruikt werd is dit dan wel nodig?

Alvast bedankt!

gast0446

hoeveel ohm zijn die speakers???
wat is de impendantie???
staat er wel stroom op??

Wat je nodig hebt is een versterker. Het signaal uit een mp3 speler is bij lange na niet sterk genoeg om een speaker van enig formaat aan te sluiten.

En met alleen een accu erbij gaan je speakers meteen kapot. Die kunnen namelijk absoluut niet tegen gelijkstroom.

Lijkt me wel een goed idee die versterker, maaaaare... hoe kom ik eraan, (kan ik hem ergens uit slopen of zo?) en waar moet ik hem dan kopen.

gast0446

Koop via marktplaats of conrad een simpel versterkertje en een verloopkabel van 3.5mm stereo jack naar cinch (je versterker). Ben je voor een paar euro klaar.

Wat versta je onder een paar euro? Ik kon eigenlijk niks vinden op marktplaats, waar moe ik op zoeken?

Wat je nodig hebt is het volgende ->

Speakers. Die heb je al. Kijk op de achterkant van de speakers. Hier staat een impedantie in Ohm (meestal 4 of 8). En een vermogen in Watt.

Zoek ergens een versterker (Rommelmarkt, zolder van de buurvrouw, Google) met een uitgangsvermogen wat in de buurt komt van hetgeen op je speakers staat. De impedantie moet absoluut gelijk zijn aan hetgeen op je speakers staat. Verder hoeft je versterker maar 1 ingang te hebben. Dit mag in jouw geval een tulp(cinch), line in met jack (3,5 of 6 mm), microfoon in zijn.

Koop dan nog een verloopstekkertje voor tussen je mp3 speler en de betreffende ingang op de versterker.

Sluit alles aan elkaar aan. Het signaal op de ingang van je versterker regel je met het volume van je mp3 speler. Experimenteer hiermee tot je een acceptabel geluid uit je versterker krijgt.

Alternatief kun je voor een paar euro al iets dergelijks kopen -> Een voorbeeld http://www.mp3shop.nl/keuzehulp/641?sort=price&dir=a&pricerange=

Dit zal wel werken. Ergens heeft dit een ingang voor vanaf je computer. Deze kun je net zo goed gebruiken om een mp3 speler op aan te sluiten. Let wel een beetje op het volume van je mp3 speler. Begin niet meteen zo hard mogelijk, hiermee kun je de ingang van de versterker beschadigen.

Als het je lukt zonder, dan heb je gratis energie gevonden en daarmee het wereldenergie probleem opgelost.

Euh nee, je moet dus stroom aansluiten :thumb:

Heel erg bedankt! tegen die tijd vind ik daar wel de goede aansluiting en batterij voor.
Heer kom ik zeker mee verder!

gast0446

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan