Wat doe ik fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartSr

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Ik probeer het onderstaande

Code:
Shell (v09)

,waarbij 09 inhoudt copy E:\administraties\Infocient .bbs to E:\administraties\CCC.bbs

Access meldt kan het bestand niet vinden

Kennelijk is het Shell commando onjuist?

En het kan zoveel simpeler...

Code:
    FileCopy "E:\administraties\Infocient.bbs", "E:\administraties\CCC.bbs"

P.S. Krijgen we nog reacties op je andere vragen?

En Octafish (mijn complimenten voor zijn/haar geduld en behulpzaamheid) heeft heel opmerkzaam de spatie uit de filenaam verwijderd.

Bedankt,dat was een betere oplossing

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu nog reageren op de andere vragen :).

Je hebt er nog wel een paar openstaan:

PHP:
https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/968953-HOE-doe-ik-dit?p=6363770#post6363770

https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/969102-Hoe-druk-ik-in-Access-een-pdf-bestand?p=6365229

https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/969214-wat-is-er-mis-met-deze-query?p=6366636#post6366636

Maar vooral wil ik antwoord op de vraag, die al talloze keren is gesteld, waarom je een rapport wilt exporteren naar pdf, dán afdrukken, en vervolgens het afgedrukte pdf bestand verwijderen.

Octafish zei
Maar vooral wil ik antwoord op de vraag, die al talloze keren is gesteld, waarom je een rapport wilt exporteren naar pdf, dán afdrukken, en vervolgens het afgedrukte pdf bestand verwijderen.
Ïk ben daar al vanaf gestapt. Het idee kwam bij op om de volgende reden: De gebruiker de gelegenheid te geven af te zien van het afdrukken/emailen van bijvoorbeeld een betalingsherinnering

;

En het kan zoveel simpeler...

Code:
    FileCopy "E:\administraties\Infocient.bbs", "E:\administraties\CCC.bbs"
Maar dat zijn constanten en ik wil het voor variabelen. dus als "E:\administraties\Infocient.bbs" in de string v08 staat en "E:\administraties\CCC.bbs" in de string v07 dan zou dit als volgend moeten:
Code:
filecopy v08,v07
Maar dat wordt niet geaccepteerd!

Nu nog mooier! Nu blijkt dat er, ondanks de foutmelding de opdracht wel wordt uitgevoerd

Laatst bewerkt door een moderator:
Geen idee waarom je een foutmelding krijgt (welke?), het moet gewoon werken met variabelen. En, zoals je al aangaf, an sich werkt het dus ook. Misschien met DoCmd.SetWarnings de meldingen uitzetten?

Wat doe ik fout

Nu nog mooier! Nu blijkt dat er, ondanks de foutmelding de opdracht wel wordt uitgevoerd
Nog erger !
Nu wordt met de functie
Code:
Name Gadm As v07 & ".bbs"
niet alleen het gewenst bestand met de extensie .bbs aangemaakt, maar ook eenzelfde met de extensie .accdb Op de toevoeging
Code:
Shell "delete " & v07 & ".accdb"
wordt geen foutmelding gegeven, maar wordt dus kennelijk niet uitgevoerd Om vragen te voorkomen: dit is de gebruikte routine:
Code:
Public Function Schrijfdb() As Variant
On Error Resume Next
Gadm = DLookup("locatie", "H_parameters")
  gs1 = Gadm
  Dim fDialog As Office.FileDialog
  Dim varFile As Variant
  Set fDialog = Application.FileDialog(msoFileDialogSaveAs)
  With fDialog
  .Title = "Toets een naam in voor de administratie"
  If .Show = False Then MsgBox c_gb:  Exit Function
  Else
  For Each varFile In .SelectedItems: DBEngine.CompactDatabase strG_Parameter, varFile: v07 = varFile: Next
  End If
  End With
  Name Gadm As v07 & ".bbs"
  'On Error Resume Next
Shell "delete " & v07 & ".accdb"
'nodig omdat de vorige NAME deze ongevraagd creeert
MsgBox "Babs heeft deze nieuwe administratie voor jou gecreëerd: " & v07 & ".bbs"
End Function
Wie heeft een verklaring?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan