wat doe ik verkeerd met Radmin???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
hallo,

ik wil gebruik maken van Remote Administrator 2.2.(Radmin) en heb deze op de te remoten pc geïnstalleerd als zijnde server, mij ip adres ingevoerd en ook de poort geforward.
op thuis pc ook radmin geïnstalleerd, nu als cliënt.Ip adres van de afstandspc ingevoerd en ook poort geforward.

Ik krijg echter met geen mogelijkheid verbinding met de afstandspc.
Heb het ondertussen ook een keer met een andere pc geprobeerd maar ook daar geen verbinding.

Kan iemand mij vertellen wat ik eventueel fout doe, want het zou mij heel wat kilometers schelen als ik met radmin aan de gang kan.

Koenie:evil: :o

Waar heb je jouw ipadres ingevoerd? Is nl niet nodig. Is de radminserver op de host pc gestart? Welke foutmelding krijg je? Heeft de andere kant een router? En welke poort heb je open gezet?

Hoi Mario,

Mijn ip adres heb ik dus op de andere pc ingevuld bij settings for remote administrator server en dan de keuze options.

Het ip adres van de andere pc heb ik bij mijn pc op dezelfde manier ingevuld.

Op de pc (die dus kilometers weg staat) heb ik radminserver staan, deze start op als de pc aangaat en bij mijzelf de viewer.

in viewer dus een connectie aangemaakt met het ip adres, maar als ik wil connecten dan krijg ik de melding connecting to en vervolgens de melding can't connect to server.
terwijl ik weet dat de pc aanstaat( wij bellen eerst voordat we een connectie tot stand willen brengen zodat ik ook weet dat de pc aanstaat)

Ik heb poort 4899 open gezet

Koenie

Mario,

De andere kant heeft ook een firewall.

Maar daar heb ik dus ook poort 4899 geforward.

gr
Koenie

Laat die firewall eens uitzetten en probeer het dan nog eens

mario,

de andere kant is pas weer zaterdag bereikbaar, dus zal het in het nieuwe jaar eens proberen.

Ik hou je op de hoogte of het wil lukken.

Koenie:thumb:

Hoi Mario,

allereerst de beste wensen in 2006.

Ik heb de firewall van de andere pc uit laten zettten, voor de zekerheid ook de mijne even uitgezet en geprobeert om een connectie tot stand te brengen, echter....geen succes.
Blijf dezelfde melding krijgen als in mijn vorige replay.

Hoop dat je me kunt helpen.;)

Koenie
:confused:

Ook jij de beste wensen...

Ik denk toch dat of de server niet draait of het portforwarden niet goed gegaan is.

Hoi Mario,

Vandaag nog even gecheckt, maar de server staat aan.

Misschien heb ik wel iets fout gedaan met de poort forwarden.

Kun jij misschien uiteenzetten hoe ik dit moet doen?

Koenie

Ik kan je wel vertellen hoe ik het bij mijn ouders heb gedaan:

Op beide pc's de server geinstalleerd. Voor beide pc's nieuwe poorten opgegeven ipv de standaard poort. Gekeken op de pc's wat voor een ipadres ze hebben. In de router de poort open gezet die bij het ipadres hoort.

Hun provider ipadres opgezocht. Dit thuis in Radmin ingevoert en aangegeven welke poort er gebruikt moet worden. En daarna nog een verbinding aangemaakt. Zo kan ik bij mijn ouders op de pc kijken

mario,

Ga uitproberen zoals jij het gedaan hebt.

Je hoort van me(kan even duren ivm nachtdiensten)

Kun jij mij uitleggen hoe ik een poort open zet in een router?
denk dat daar namelijk ook een deel van het probleem zit.

Koenie

Laatst bewerkt:
Hoe je poorten open zet verschilt per router. Welke heb je?

mario,

ik heb een zyxel prestige 623 adsl modem/router
De andere kant heeft een sweex (type nummer weet ik nog niet)

Begrijp ik uit bericht dat er een ipadres voor je pc is en één van je provider?
Hoe kom ik hier achter???

Koenie

Voor je pc:

start, uitvoeren en typ daarin cmd en druk op OK. Typ in het dosboxje ipconfig /all en druk op enter en je hebt het pc ipadres.

Voor het provideradres: www.watismijnip.nl

Hoi Mario,

Bedankt voor je hulp.

Het is me eindelijk gelukt

Ik blij; de eigenaar van de afstandspc ook blij.

Koenie:thumb:

Hoi Mario,

Nee, poorten waren goed geforward.
De eigenaar van de afstandspc had het subnetmasker verkeerd ingevuld.

We hebben jouw tips stap voor stap uitgevoerd en toen zag hij dat het subnetmasker op een 0 eindigde.
Dit terwijl er geen sprake is van een netwerk.

Nogmaals bedankt voor je hulp.

Koenie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan