wat doe ik verkeerd ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinootje

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2011
wat doe ik verkeerd ?

ik heb een e4500 en in de bios kan ik de CPU Clock tot MAX 265MHZ en Default is 200MHz ik kan deze tot maximaal 220MHz veranderen kan wel hoger maar dan wordt de bios gereset en ben ik weer op 200MHz
als ik hoger dan 220MHz wil moet ik de PCI Express Clock Omhoog zetten MAX 150MHz default 100 als ik dus de 220MHz hoger wil moet ik de PCI Express clock hoger dan 100
wat adviseren jullie graag wil ik 265MHZ dus wat is het goeie aantal PCI express CLock. 265MHz is ongeveer 2.9MHz

of moet ik de CPU CLock op 265 zetten de PCI Express clock op 135MHz en de Vcore 1.3V

Kan je de CPU multiplier niet veranderen?
Zomaar een vraag: heb je de koeling van je pc wel op orde?

Hoi,

@vinootje,

Misschien zou het even beter zijn om in vervolg eens wat hoofdletters punten etc. te gebruiken leest even makkelijker en begrijpelijker
;)

Zet nooit, en dan ook nooit, je PCI-e frequency omhoog/omlaag, want je kan je videokaart + moederbord hiermee slopen!

Zet deze vast op 100MHz en laat dat zo staan.

Tevens adviseer ik je om eerst in te gaan lezen, want je bent zodanig gevaarlijk bezig dat je spullen gaat slopen. Ik wil je best tips geven, maar je zal eerst de basisingrediënten moeten snappen!

@ Andreazzz: de E4500 heeft geen unlockt multiplyer, dus nee dat kan niet.

Laatst bewerkt:
Hoi de processor loopt nu op 2.8GHz ik kom in de Bios kan ik dus tot max 265MHz maar als ik hoger dan 220MHz dat wordt de cmos gereset. ik heb nu de PCI Express clock op 117 hoger ga ik niet de CPu CLock staat op 260MHz max 265

dus de

CPU Clock is 260MHz (Default200 Max 265MHz)
PCI Express Clock is 117 (Default100 Max 150MHz)

ik weet nog wel dat ik toen een asus p5ld2-vm/s had en via het programma Setfsb mijn Fsb verhoogde via de PLL omdat de bios locked was. via SetFSB kon ik nooit hoger dan 117 dan crashde de pc nu heb ik hem in de bios ook op 117
verder kan ik in de bios niks aan passen bij de cpu er staat wel speed nog wat boven aan

zoals dit

Speedstep dacht ik
fsb
multiplier enz in het grijs maar ik denk dat dat info is

groetjes vino

loopt nu trouwens op 2.8GHz op 24 graden

Laatst bewerkt door een moderator:
wat heeft de PCI express clock met de Clock snelheid van de processor te maken...

je moet spelen met de FSB (front side buss) hiervoor heb je echter wel sneller werkgeheugen nodig
en als je die niet kunt aan passen dan kun je niet overklokken met het moederbord

ook ik raad je aan om eerst wat research te doen zoals k1pje dat al zij

wellicht kan je werkgeheugen de verhoogde snelheid niet aan? daar ooit aan gedacht?
mag aan nemen dat dit gaat om 400Mhz DDR2 geheugen en je het geheugen nu op 520Mhz probeert te laten draaien...

Laatst bewerkt:
Tja, wie niet luisteren wil, moet maar voelen. Wie wil er een wedje leggen hoelang zijn pc het overleeft met een PCI-e clock van 117MHz? :P

ik had een asus p5ld2-vm/s ja maar nu een foxconn n15235 ik zal eens zoeken wat mijn werkgeheugen MHz is alles staat weer op default hoor

ik kan zeg maar in de de bios zie ik bonveaan 3 regels in het grijs ik weet wel dat de 1e de FSB is de 2e weet ik zo even neit maar staat op 800MHz en de 3e weet ik helemaal even niet. die 3 kan ik niet veranderne die veranderen als ik de opties verander waneer ik de bios save.

ik kan wel in het zelfde lijstje nog de CPU CLock veranderen die default op 200MHz staat Max 265MH wat ongeveer 2.9-3Ghz is het probleem is ik kom niet hoger dan de 220MHz in de bios dan moet de PCI Express Clock hoger als ik hoger dan de 220 wil of zal ik eens proberen 1 voor 1 dus 220 221 222 enz

wat ik niet begrijp is wat heeft pci-express clock nou te maken met de processor
de pci express is voor videokaarten en andere insteek kaarten...

je moet met je FSB spelen de FSB = RAM snelheid en CPU snelheid die 2 dingen zijn aan elkaar verbonden
wil je dus je cpu overklokken zul je ook het werkgeheugen moeten voerklokken!

ik raad je echt aan om op te houden met overklokken dit is gewoon slecht voor je pc!

Laatst bewerkt:
dat snap ik dus ook niet. op de een of andere manier kan ik mijn Cpu Clock niet hofer dan 220 krijgen. als ik mijn cpu clock hoger als 220 wil dan moet de pci express hoger snap ik dus nie

Fout, dan moet je gewoon het voltage van je processor iets verhogen. Heeft dat geen nut meer, iets meer voltage op je northbridge. Mja, ik denk dat je toch een paar essentiële begrippen mist.

ik ga niet meer overclocken want stel dat mijn pc niet meer werkt of of ik iets verkeerd doe. er is geen geld voor dat op dit moment. ben 14 jaar. en zit 3e jaar vmbo. ik denk at ik eens goed i nde boeken gra kruipen en extra leren voor toetsen enz. dan naar het mbo werken en dan zien we wel of we dan overclocken :)

Beide gaan via dezelfde FSB, de clock van de PCI-e eerst omlaag dan kun je de FSB opschroeven en gaat ook weer de clock van de PCI-e mee omhoog vermoed ik.

zou kunnen maar volgens mij stond de pci express default op 100 wat ook het minimum is dus lager zal het niet gaan zelfde geld voor de cpu clock maar die was minimum 200

zou iemand mij kunnen helpen met test drive unlimited 2 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan