Wat doen met bestanden in Quarantaine?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Surfert

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2009
Hallo ik heb nu 2 bestanden in quarantaine staan. Ik heb eigenlijk nooit problemen met virussen, maar nu weet ik niet of ik de bestanden direct moet verwijderen. Het kan natuurlijk dat er van alles beschadigt is; hoe herstel ik dit?

Ik kan één van de geïnfecteerde bestanden sowieso niet versturen naar McAfee, dit omdat het te groot zou zijn. Op zich ook wel weer vreemd, maar is dit een aanwijzing dat mijn PC geïnfecteerd is?

MCaffee heb de virussen gevonden?
zo ja dan kan je ze gewoon verwijderen! ;)

ben je problemen tegen gekomen dan?

MCaffee heb de virussen gevonden?
zo ja dan kan je ze gewoon verwijderen! ;)

ben je problemen tegen gekomen dan?

Ja ik heb wel problemen met het uitzetten van mijn netwerkkaart en ook de rechtermuisknop werkt niet o.a. op html pagina's. Hier heb ik al eerder iets gepost over netwerkproblemen. http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=441359.

Als een programma in quarantaine staat dan werkt het toch niet? Of kan het dan nog schade aan richten? Het staat er nl als sinds begin juni in.

Het ene virus heet: JS/Iframe.gen, ik heb het opgelopen via een forum website volgens mij, het is een perl script of perl worm dat webpagina's aanmaakt op servers en zo PC's infecteert van bezoekers. Hier heb ik ook wat info erover gevonden: http://vil.nai.com/vil/content/v_153705.htm

Het andere heet Artemis!, kan ik niets over vinden, behalve dat het een virus removal tool is.

Laatst bewerkt:
Als een bestand in quarantaine staat kan het geen kwaad

Bedankt dat je de name van de Virussen heb door gegeven daar kan ik meer mee.
ik zal even voor je kijken

Laatst bewerkt:
Artemis! moet je niet op reageren gewoon verwijderen,
en de andere virus kan je ook gewoon verwijderen.

dan ga ik een oplossing voor je netwerk probleem zoeken.

Laatst bewerkt:
Mag ik weten waarom je netwerk wil uitschakelen?
en waarom het IP vernieuwen? ben je op een website verbannen? of wat? ;)

Mag ik weten waarom je netwerk wil uitschakelen?
en waarom het IP vernieuwen? ben je op een website verbannen? of wat? ;)

Ik zet meestal de verbinding uit als ik weg ga voor een een half uur of langer. Dat is een gewoonte eigenlijk.

Het is gewoon vreemd toch als de computer zo'n melding geeft?

Ik heb de overige 2 bestanden inmiddels verwijderd voor de zekerheid.

Nu vind ik het alleen wel raar dat ik met McAfee niet kan scannen in de veiligheidsmodus.
In de veiligheidsmodus geeft McAfee code rood aan (McAfee, voor degenen die het niet hebben, heeft een alert systeem met rood, oranje en groen en groen is in orde en rood is gevaar).

Ik denk nog steeds dat ik toch een (boot)virus heb.

En kan je de router niet gewoon uit zetten als je weg gaat met het knopje..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan