Wat doet '\a' precies?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlackRedThunder

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2008
Wat doet '\a' precies?
Volgens het boek dat ik aan het doornemen ben zou dit een geluidssignaal zijn, alhoewel ik niets hoor...
Of moet ik dit anders interpreteren?

Alvast bedankt!

Titel aangepast \a" zegt niets over je vraag/probleem.

'\a' != "\a"

probeer eens met dubbele quotes.

En waarom is '\a' != "\a" als ik vragen mag ? Het zou als escape sequence volgens mij dezelfde werking moeten hebben, toch ?

Verder krijg ik beide niet werkend op mijn systeem :P
(ik krijg via de Beep() API ook geen geluid, maar ik heb mijn speaker dan ook niet aangesloten. Bij de TS is dat misschien ook wel het geval.)

edit: dat met de Beep() API is geen goede vergelijking, aangezien ik een 64-bit versie van Windows XP gebruik.

Beginning with Windows Vista and Windows XP 64-Bit Edition: This function is not supported.

Laatst bewerkt:
En waarom is '\a' != "\a" als ik vragen mag ? Het zou als escape sequence volgens mij dezelfde werking moeten hebben, toch ?

Verder krijg ik beide niet werkend op mijn systeem :P
(ik krijg via de Beep() API ook geen geluid, maar ik heb mijn speaker dan ook niet aangesloten. Bij de TS is dat misschien ook wel het geval.)

edit: dat met de Beep() API is geen goede vergelijking, aangezien ik een 64-bit versie van Windows XP gebruik.

Ja, ik dacht ook al dat '\a' of "\a" hetzelfde zou moeten doen. Ik heb het toch nog eens geprobeerd in beide gevallen, maar ik hoor nog steeds geen geluid. Volgens Cod_nl zou dit een beep geluid moeten zijn? ofwel doe ik het verkeerd in de code...
Ik heb vlug eens een zeer kort geval getypt dat normaal zou moeten werken:

Code:
#include <iostream>
using namespace std;

int main()
{
	cout << '\a';
	cin.get();
}

Normaal zou hij hier toch enkel een geluidje moeten geven en wachten tot je op Enter duwt om af te sluiten?

gr BlackRedThunder

edit: ik heb een laptop dat draait op vista; ik dacht juist aan het feit dat ik nog nooit een laptop beep geluiden heb horen maken?

Laatst bewerkt:
Hier ook laptop, wel XP.

Als ik die laatste code in mijn IDE uitvoer hoor ik ook niks, maar als ik hetzelfde via de command-prompt uitvoer wel. Probeer dat dus even, anders is deze functie/mogelijkheid mss geschrapt in Vista..

Ohja, en van de quotes, ik zat even in PHP-misvorming. Voor C maakt dit voor zover ik weet idd geen verschil :)

Hier ook laptop, wel XP.

Als ik die laatste code in mijn IDE uitvoer hoor ik ook niks, maar als ik hetzelfde via de command-prompt uitvoer wel. Probeer dat dus even, anders is deze functie/mogelijkheid mss geschrapt in Vista..

Ohja, en van de quotes, ik zat even in PHP-misvorming. Voor C maakt dit voor zover ik weet idd geen verschil :)

Hoe doe je dat precies?
Ik dacht in de cmd naar het bestandje te navigeren en dan het bestandje zo uit te voeren. Ik geraak niet verder dan het navigeren :p; Het werken met opdrachtprompten is me immers niet echt bekend :( Het bestandje 'beep' in het mapje 'beep' is het bestandje dat wordt geopend via visual c++)
C:\Users\Carsten\Desktop\beep\beep

Hoe doe je dat precies?
Ik dacht in de cmd naar het bestandje te navigeren en dan het bestandje zo uit te voeren. Ik geraak niet verder dan het navigeren :p; Het werken met opdrachtprompten is me immers niet echt bekend :(

Zo moeilijk is het werken met de command prompt ook weer niet, al heb je het niet per se nodig. Je gaat gewoon naar de map van de executable en dubbelklikt dan op de executable.

Zo moeilijk is het werken met de command prompt ook weer niet, al heb je het niet per se nodig. Je gaat gewoon naar de map van de executable en dubbelklikt dan op de executable.

ja, maar JohanTrax zei dat je via de opdrachtprompt het geluidje ('\a') misschien kon horen...
Als ik dat uitvoerbaar bestandje uitvoer, dan hoor ik hem niet :s

ja, maar JohanTrax zei dat je via de opdrachtprompt het geluidje ('\a') misschien kon horen...
Als ik dat uitvoerbaar bestandje uitvoer, dan hoor ik hem niet :s

Als je het bestand uitvoert vanaf de command prompt of je start hem vanuit de directory, dat maakt verder niks uit. (hetzelfde bestand wordt dan immers gestart)

Je hebt het geprobeerd en het heeft niet geholpen. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan