• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wat doet deze formule nu precies ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happydude

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2007
=ALS(D9-D10<>D11;"FOUT";"")

HET IS IETS MET ALS D9 MIN D10 KLEINER OF GRO(grr caps) ter is als ???? dan fout anders nix ...

wie helpt me verder ik boekhoud met een excel en er komt nu steeds een fout maar ik snap de formule niet precies en kan dus niet goed zeggen waarom hij een fout geeft ...

dit snap ik zo ie zo niet goed <> is dat nu kleiner of groter dan ... en dan wat in deze formule ???

Hi,

Formule geeft een foutmelding als D9-D10 is niet gelijk aan D11.

<> is gelijk aan

Joske

=ALS(D9-D10<>D11;"FOUT";"")

HET IS IETS MET ALS D9 MIN D10 KLEINER OF GRO(grr caps) ter is als ???? dan fout anders nix ...

wie helpt me verder ik boekhoud met een excel en er komt nu steeds een fout maar ik snap de formule niet precies en kan dus niet goed zeggen waarom hij een fout geeft ...

dit snap ik zo ie zo niet goed <> is dat nu kleiner of groter dan ... en dan wat in deze formule ???

Hoi Happydude,
Ik wist het in eerste instantie ook niet maar heb even wat geprobeerd. Eigenlijk zegt de formule --> Als d9-d10 kleiner is dan d11--> FOUT (tekst) Maar hij zegt ook Als d11 kleiner is dan d9-d10 dan FOUT is geen van beide zo, dan blijft de cel leeg. En de Fout is geen systeemfout maar een fout aangegeven door de ontwerper. Hij had er ook neer kunnen zetten STOM als uitkomst.

Groet,
Allard

Zo had het iets begrijpelijker geweest:

=ALS(D9-D10=D11;"";"FOUT")

of

=ALS(D9-D10=D11;"ze zijn gelijk";"ze zijn niet gelijk")

OK, maar nu --> wie kan me vertellen hoe dit mogelijk is .. zoals je ziet is de cell met de text FOUT geselecteerd en staat de formule dus leesbaar boven in ... de som klopt

toch :confused: :( :shocked:

Meer dan waarschijnlijk gaat het hier om afrondingsverschillen.

Hoogstwaarschijnlijk hebben de getallen in D9 en D10 meerdere cijfers achter de komma, en dan klopt uiteraard de berekening niet meer.

Zoek maar eens op het forum naar afrondingsverschillen.

Joske

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan