sjoemie1985
Gebruiker
- Lid geworden
- 18 dec 2008
Ik ben op internet de volgende formule tegen gekomen wat mogelijk de oplossing is voor het probleem dat ik in een eerder topic heb gemeld, maar nu zou ik graag willen weten wat de nu precies doet.
Dus waar verwijst hij naar en wat vergelijkt hij.
Ik zoek namelijk een formule die naar ongeordende waarden kan zoeken in verschillende werkbladen en daarbij moet hij dus bepaalde gegevens die in een cel hier achter staan weergeven op een ander tabblad.
=INDEX(INDIRECT(E134&"!$A$69:$A$89");VERGELIJKEN($A$135;INDIRECT($E$134&"!$A$69:A89");0);$E$134)
Dus bijvoorbeeld op tabblad1 staat in kolom A1 t/m A10 verschillende kentekens en in een de werkbladen er na komen deze weer terug met met daar achter het aantal gereden kilometers.
nu is het zo dat het kenteken niet altijd op de zelfde plek staat.
iemand een idee?
Dus waar verwijst hij naar en wat vergelijkt hij.
Ik zoek namelijk een formule die naar ongeordende waarden kan zoeken in verschillende werkbladen en daarbij moet hij dus bepaalde gegevens die in een cel hier achter staan weergeven op een ander tabblad.
=INDEX(INDIRECT(E134&"!$A$69:$A$89");VERGELIJKEN($A$135;INDIRECT($E$134&"!$A$69:A89");0);$E$134)
Dus bijvoorbeeld op tabblad1 staat in kolom A1 t/m A10 verschillende kentekens en in een de werkbladen er na komen deze weer terug met met daar achter het aantal gereden kilometers.
nu is het zo dat het kenteken niet altijd op de zelfde plek staat.
iemand een idee?