Wat doet Eweka nou precies?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Luitjes,

Sinds kort enthousiast geworden van het downloaden via nieuwsgroepen. Ik maak daarbij gebruik van Eweka zoals vele van jullie. Op zich prima maar wat doet Eweka nou precies? En waar kom het bestand nu uitenidelijk vandaan?
Ik weet dat bijvoorbeeld Casema waar ik nu zit ook als server kan optreden dan word het news.casema.nl maar dat zou veel langzamer zijn. Wie verschaft er eens en voor altijd duidelijkheid.

Ik hoor graag,
Raymond

Laatst bewerkt:
Zit sind kort ook op nieuwsgroepen.
er gaat inderdaad een wereld voor je open.
Ik zit bij snellerdownloaden.com.

Eweka en vele andere hebben een server waar men alle bestanden die men post op plaatst. Van die servers kunnen wij weer lekker snel downloaden.
het één en ander staat hier heel duidelijk uitgelegt:

http://www.binaries4all.nl/

Dus de bestanden staan bij Eweka als ik het goed begrijp? Is het niet zo dat Eweka alleen voor de verbinding zorgt?

Nee, de bestanden staan ergens op een server.
Ewaka zorgt voor de verbinding geloof ik.
Ik weet ook niet precies hoe het gaat.
Weet alleen dat het verschrikkelijk snel gaat. En het nieuwste van het nieuwste staat er op.
Deed het eerst via torrents, maar nu ik weet hoe nieuwsgroepen werkt wil ik niet anders meer:D

Even kijken of iemand anders het weet...ik wil ook niks anders meer. Ook ik zat aan de torrents maar dat is voor kinderen nu...:p

Ik weet wel dat casema en andere profiders nieuwsgroepen van hun eigen knijpen. de snelheid is daarom vele male langzamer.
ook de retentie van de bestanden is bij sommige providers maar 3 dagen.
Bij eweka en andere betaalde profiders is dat tegenwoordig 100 dagen, en je hebt daar de volle snelheid, teminste als je de volle mep betaald. Ik betaal €5.50 en ik heb dan lijnen waarmee ik 4 mb/sec zou moeten halen. In de praktijk haal ik echter 5mb/sec:D

Bij casema of upc of noem maar op haal je dat allang niet

Ik zit op de 600KBS tot 750KBs maar ik heb dan ook niet het snelste pakket bij mijn provider. Heb een film ongeveer met anderhalf a twee uur binnen.

Betaal bij Eweka € 7.50 per maand en kan betalen wanner ik wil dus als ik op vakantie ga betaal ik gewoon niet. Is een Prepay systeem zeg maar!

Laatst bewerkt:
Dat is bij snellerdownloaden.com ook zo. Je hebt een abbo voor 30 dagen. Wil je een maand of langer overslaan is dat prima. Na die 30 dagen houd alles op. Wil je weer een abbo voor 30 dagen hebben dan maak je het geld over en binnen 5 minuten kan je weer downloaden. Het makkelijke van snellerdownloaden.com vind ik dat je via ideal kan betalen.
Je kan bij snellerdownloaden.com trouwens een proef abbo nemen voor 3 dagen.
Je krijgt dan 6 lijnen en een 20mb verbinding.
Probeer het maar eens. Het is toch gratis:D

Laatst bewerkt:
Ik zou wel ftdv3 er bij nemen om tezien wat je wil download en en wanneer zij de downloads kan ophalen.
FTDv3 is gratis.

http://www.ftd.nu/

Dat FTD heb ik ook van gehoord en daar ga ik me mee bezig houden. Ik heb reeds een handleiding mogen ontvangen.

Bij Eweka kun je ook via Ideal betalen. Werkt prima, binnen een kwartier(uiterlijk) krijg je een bevestigings mail. Met een retentie van 120 dagen en mogelijkheid van 8 connecties gaat het lekker.:p

Eweka bezit inmiddels een zelfstandig opgebouwd en beheerd netwerk met POP lokaties onder andere in Amsterdam, London, Frankfurt, welke garant staat voor snelle en stabiele verbindingen.
Bron:
Eweka

Laatst bewerkt:
En nu mijn vraag....waar komen de bestanden nu uiteindelijk vandaan? Wat is de rol van Eweka?

www.snellerdownloaden.com

Hoi,

ik heb ook http://www.snellerdownloaden.com en ben zeer tevreden over de support en de snelheid

Ik weet de antwoord op je vraag dan ook:

ik heb een freeware bestand bijvoorbeeld op mijn PC en wil die naar de nieuwsgroepen brengen

dan werkt dat heel simpel
Ik upload het bestand naar de groep die ik wil bijvoorbeeld naar al.binaries.x
dat doe ik met powerpost en upload met de verbindign van www.snellerdownloaden.com
upload server: news.snellerdownloaden.com

check this:
*knip*

Met andere woorden: de mensen zetten alles zelf op de servers
en ik raad www.snellerdownloaden.com aan en geloof me ik heb veel ervaring
met downloaden en uploaden ;-)
enjoy snellerdownloaden

Liefs

Laatst bewerkt door een moderator:
@Mirabu,

Welkom op Helpmij.:)

en geloof me ik heb veel ervaring
met downloaden en uploaden ;-)
Als je zoveel ervaring hebt, dan had je ook geweten dat die NZB link hier niet kon.(je bent immers accoord gegaan met onze huisregels)

Excuses, heb niet veel ervaring met forums :)

ik was enthousiast over Sneller downloaden dus liet me gaan.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan