wat doet raid controller met pc bios?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helfire

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
Hallo, ik ben in de volgende crisis beland waar ik graag wat hulp bij heb,
sinds vorige week start mijn p.c. zeer traag op,
er verschijnt een H.P. vensterwat normaal 2 sec maar nu 2 minuten blijft staan, hierna komt het boot-keuze menu (heb 2 o.s. systemen lopen) en als ik hier een keuze heb gemaakt blijft het scherm weer 1 min. zwart,

ik wilde de bios-settings eens bekijken om te zien of ik meer info kan krijgen bij opstarten, echter zie ik hier alleen de raidcontroller bios, als ik verder ga kan ik alleen een opstartkeuze wijzigen en daarna doorstarten, geen andere tabbladen etc,
ik heb bij f.c.c. deze raid laten installeren(vorig jaar) en weet niet wat deze met mijn bios heeft geflikt, kan iemand mij wat wijzer maken omtrend dit raid-verhaal, en heeft iemand wat sugesties,?

Greetz Helfire,:

systeem: H.P. 783.nl met msi-6367 mainboard 512 mb ddr ram,
raid controller pci ata 133 raid met 200G schijf hierachter.

ik heb bij f.c.c. deze raid laten installeren(vorig jaar) en weet niet wat deze met mijn bios heeft geflikt,
Ik weet niet wat f.c.c. is, maar op de HP-site heb ik wat rondgekeken bij Ondersteuning & drivers voor jouw Pavilion 783.
Zoekterm "bios" gaf o.a. het volgende resultaat. Je kunt met de F1-toets, meteen na de start, in de BIOS komen.

NB: je bent in de problemen gekomen, heb je iets geinstalleerd of gedeinstalleerd?

Het enig wat ik er van begrijp, dat de schijven even groot moeten voor raid controller, en bij het opstartende schijven elkaar kontroleren, is dat niet zo dan krijg je het probleem, dat de ene schijf een fout zit en dat dit opgelost moet worden om progr. verder te kijken hoe dat opgelost moet worden.

dus als de computer opstart mag dat al geen problemen gegeven, of het systeem zou dat gelijk op moeten bijwerken, zo niet dan heb je een probleeem.

Laatst bewerkt:
sorry voor de late reactie, ik ben sinds vandaag weer online daar kpn mijn aanvraag was vergeten en tele 2 al opgezegd was,

maar goed, ik ben er ook al achter dat F1 de magische knop is voor de bios te enteren, hier opstartscreen uitgezet en bij opstarten zie ik dat de p.c. het volgende doet,
1 opstartscherm met versie van bios en melding welke prossesor erin zit, (amd athlon 24oo) daarna 2 min gebeurd niets , daarna geheugen test o.k. , daarna doorstarten.

ik heb andere brander erin daar oude niet goed meer was en meteen alle printen schoongemaakt en alles goed aangdrukt,
nu start p.c. meteen door naar geheugentest en is weer snel klaar!

na elkele keren snel wilt ie wel weer eens langzaam starten maar kan er geen reden voor vinden,

windows start ook traag maar dit is sinds ik er wavelabs op geinstalleerd heb, helaas heb ik systeemherstel uitstaan om geheugen te sparen.

iemand een idee wat er in de tijd gebeurd voor geheugentest??

greetz Helfire

p.s. het raidcontroller verhaal heeft hier niets mee te maken, ik dacht echter dat dit invloe had op het bios verhaal

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan